Aj nové čísla naplno obnažili doterajší trend – kým domáce značky stagnujú, predaj liehovín z dovozu rastie. Skvelá makroekonomická kondícia oboch trhov, ktorá má výrazný vplyv na silný prorastový trend liehovín z dovozu (na úkor stagnácie predaja značiek domácej proveniencie) spolu s konzistentnou marketingovou podporou kľúčových značiek z portfólia spoločnosti, vystrelili tržby za predaj tovarov spoločnosti Rémy Cointreau Slovakia za prvých šesť mesiacov účtovného obdobia (po odrátaní spotrebnej dane) na úroveň 5, 084 miliónov eur, v susednej Českej republike dosiahli tržby za rovnaké obdobie úroveň 588 miliónov českých korún.
SLOVENSKO
Spoločnosť Rémy Cointreau Slovakia, ktorá je od roku 2014 dvojkou na Slovensku medzi distribútormi prémiových liehovín z dovozu za spoločnosťou Jan Becher – Slovensko, dosiahla za prvý polrok účtovného roku 2015/16 dynamickejší rast ako susedné Česko. Nárast obratu firmy podporili rovnako ako v ČR kľúčové značky z prémiového distribučného portfólia spoločnosti:
· Metaxa je na Slovensku silnou dovoznou dvojkou za značkou Finlandia a svoju pozíciu v novom účtovnom období naďalej posilňuje 55-percentným nárastom tržieb;
· bylinný likér Jägermeister rastie v roku 2015/2016 v tržbách o 17 percent a drží sa na 4. priečke medzi prémiovými značkami;
· írska whiskey Tullamore D.E.W. vykazuje za obdobie apríl – september 2015 rast tržieb o 38 percent a je tak na najlepšej ceste predstihnúť v roku 2015 lídra kategórie whisky na Slovensku (Jameson) a stať sa tak slovenskou whisky jednotkou, podobne ako v Česku;
· rovnako na Slovensku ako i v ČR je hitom tohtoročného leta Aperol, ktorý dosiahol 84-percentný rast tržieb oproti minulému roku;
· výrazné oživenie predaja zaznamenávajú na Slovensku i dve ďalšie známe značky z portfólia Gruppo Campari – Cinzano s 28-percentným rastom tržieb a Campari, ktoré posilnilo oproti minulému roku dokonca o 63 percent.
ČESKÁ REPUBLIKA
Spoločnosť Rémy Cointreau Czech Republic v prvej polovici nového účtovného roku posilnila svoju pozíciu lídra českého trhu medzi dovozcami; na raste obratu firmy sa podieľali všetky kľúčové značky z prémiového distribučného portfólia spoločnosti:
· bylinný likér Jägermeister, od roku 2014 jednotka medzi dovozovými značkami, zaznamenal za apríl až september 2015 až 22-percentný nárast tržieb;
· írska whiskey Tullamore D.E.W. tiež posilňovala s 22-percentným nárastom a potvrdila pozíciu najpredávanejšej whisky na českom trhu;
· fenomenálny nárast tržieb dosiahol hit leta 2015 Aperol, ktorý oproti minulému roku narástol viac ako dvojnásobne, presne o 149 percent
· Metaxa zvýšila tržby oproti roku 2014 o 18 percent, predovšetkým vďaka výraznému úspechu medovej novinky Metaxa Honey Shot.
„Pozitívny makroekonomický vývoj v SR i v ČR, výrazne stimulujúci príklon spotrebiteľov od domácich k dovozovým značkám na oboch trhoch, spolu so zameraním sa oboch našich spoločností na dlhodobé budovanie značiek so stabilnou marketingovou investíciou, marketingovým mixom s viacerými inovatívnymi riešeniami a výborným obchodným výkonom, to všetko sú hlavné atribúty, ktoré nám umožňujú realizovať stále výrazne vyšší rast predaja, než je rast celej kategórie liehovín z dovozu. Zostávame silným motorom rastu celej kategórie liehovín na oboch trhoch. Pre našich obchodných partnerov v maloobchode, veľkoobchodoch i gastronomických prevádzkach je naše kompletné portfólio prémiových dovozových destilátov so silnou marketingovou podporou vo všetkých predajných kanáloch hlavným zdrojom rastu obratu a profitability celej kategórie. S ohľadom na investičné plány, ktoré budeme realizovať v predvianočnom a vianočnom vrchole predaja som presvedčený, že viac ako 20-percentný rast, dosiahnutý v prvom polroku účtovného roku 2015/2016 budeme s podporou našich obchodných partnerov vo všetkých predajných kanáloch schopní ďalej akcelerovať,“ uvádza k pozitívnemu vývoju tržieb generálny riaditeľ spoločností Rémy Cointreau Czech Republic a Rémy Cointreau Slovakia Jiří Štětina.
Marketingový riaditeľ Rémy Cointreau Czech Republic i Rémy Cointreau Slovakia Ondřej Roček dopĺňa: „Naša marketingová kampaň zosilnie najmä vo vianočnom období. Okrem pokračovania televíznej kampane na značku Tullamore D.E.W.
· bylinný likér Jägermeister rastie v roku 2015/2016 v tržbách o 17 percent a drží sa na 4. priečke medzi prémiovými značkami;
sa tunajší trh dočká tiež historicky prvej televíznej reklamy na značku Jägermeister, ktorá je vyrobená na mieru českému a slovenskému spotrebiteľovi. Dlhodobému sloganu „volanie divočiny“ sme dali ľahký uplift a upravili sme ho na „neprestávajte loviť“. Tretia najväčšia značka v portfóliu Metaxa bude v ČR naďalej podporovať koncept domácich párty, na Slovensku naopak launchujeme novú digitálnu kampaň na vyššiu radu - Metaxu 12*, so sloganom Ide o chuť. Pevne verím, že táto sezóna bude sezónou importovaných prémiových liehovín a to primárne z portfólia spoločností Rémy Cointreau v Čechách i na Slovensku.“
Spoločnosť Rémy Cointreau dosiahla v celosvetovom meradle počas prvého polroka finančného roka 2015/16 tržby v hodnote 500,7 miliónov eur a hlásený rast vo výške 6,1%. V prípade organického rastu dosiahla skupina záporné číslo (-5,9%), čo spôsobilo viacero faktorov – napríklad ukončenie kontraktu na distribúciu šampanského v USA, zmeny distribútorov na niektorých trhoch, alebo prevzatie distribučnej siete v Číne na začiatku finančného roka. Ako sa očakávalo, druhý kvartál bol úspešnejší (-3,2%) ako prvý (-9%) a tento pozitívny trend by mal pokračovať aj v druhej polovici účtovného obdobia.
Podrobnejšie informácie o konsolidovaných tržbách skupiny Rémy Cointreau za prvý polrok finančného roka nájdete v priloženej tlačovej správe v anglickom jazyku.
Zdroj: Neuropea