StoryEditor

Televízna grafika RTVS zabodovala doma i vo svete

30.05.2016, 10:46
Kreatívny koncept televízneho identu RTVS, ktorý minulý rok odštartoval novú grafickú éru Jednotky a Dvojky, získal v piatok prestížne ocenenie Cena za komunikačný dizajn 2016.

Kreatívny koncept televízneho identu RTVS, ktorý minulý rok odštartoval novú grafickú éru Jednotky a Dvojky, získal v piatok prestížne ocenenie Cena za komunikačný dizajn 2016. Za zmenu identity a tiež za animáciu loga Dvojky nominovala spoluprácu RTVS a českej spoločnosti Oficina aj Svetová akadémia PromaxBDA Awards v hlavnej kategórii celosvetových televíznych dizajnov. RTVS sa tak ocitla po boku svetových lídrov v oblasti televíznej produkcie ako HBO, FOX Sports, MTV či Paramount Channel.

 

Jedným zo základných krokov manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bola zmena vnímania médií verejnej služby. Základnými piliermi zadania bola podmienka nemeniť aktuálne logá, ale výrazne vizuálne odlíšiť Jednotku a Dvojku a priniesť dynamiku a modernosť, ako dva základné atribúty nutného posunu vnímania.

 

„Nielen z výskumov posledného obdobia vyplynuli dva atribúty vo vnímaní značky RTVS, ktoré doposiaľ absentovali a sú nimi modernosť a dynamika. Práve tieto boli nosnými pri tvorbe zadania na novú ‚grafickú tvár‘ RTVS. Veľmi nás teší, že nový televízny koncept RTVS uspel v silnej konkurencii a ocenila ho taká rešpektovaná inštitúcia, akou je Slovenské centrum dizajnu,“ povedala k úspechu RTVS Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.

 

Výnimočnou je aj nominácia Svetovej akadémie PromaxBDA Awardshlavnej kategórii celosvetových televíznych dizajnov a takisto za animáciu loga Dvojky. Oficiálne vyhlásenie víťazov sa uskutoční 16. júna 2016 v New Yorku.

 

Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi referencie patria napríklad ČT Art, Film+, Prima COOL a iné. „Najväčšou výzvou sa pre nás stal pohyb loga a spôsob, ako ho dostať zo statickej podoby. Sme radi, že sa nám pre oba programy podarilo nájsť unikátny princíp, ktorý vytvára filozofiu identifikačných zneliek a spája animačné prvky self-promotion. Zároveň predstavuje pevný, ale otvorený systém, vďaka ktorému sa vizuálna identita môže ďalej rozvíjať a budovať,“ vyjadril sa realizačný tím spoločnosti Oficina.

 

„Atribúty dynamiky, modernosti s dávkou emócií najlepšie vystihujú kreatívny koncept. Zároveň som nesmierne hrdý, že svetová špička v oblasti televízneho dizajnu ocenila nomináciou prácu celého realizačného tímu. Je to nielen úspech RTVS, ale aj uznanie pre slovenský mediálny trh,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

 

Realizačný team:

  • Managing Director: Daša Matušíkova
  • Kreatívny tím: Milan Prekop, Róbert Bunča
  • Brand tím: Katarína Burdátšová, Dominika Šulková
  • Režisér: Lukáš Fišárek
  • Kamera: David Marvan
  • Tím Oficina: Vladimíra Cimbalníková, Marek Cimbálník, Vít Zemčík

 

Ako vyzerá televízny ident Jednotky a Dvojky RTVS si môžete pozrieť tu:

 

Zdroj: RTVS

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 23:07