Spoločnosť MEDIARESEARCH zrealizovala unikátny crossmediálny výskum, ktorého výsledkom sú údaje o sledovanosti naprieč médiami. Štúdia vznikala s pomocou mnohých partnerov, najvýznamnejšie výskum podporili Česká televízia a Asociace televizních organizací (ATO).
Crossmediálna štúdia zisťovala, ako ľudia konzumujú dianie z olympiády na rôznych obrazovkách a v rôznych mediatypoch. MEDIARESEARCH za týmto účelom spojila údaje z niekoľkých zdrojov - analyzovala údaje televíznej sledovanosti a návštevnosti internetu spolu s odpoveďami z on-line panelov respondentov. Navyše, agentúra v rámci peoplemetrového panelu realizovala kvalitatívny projekt merania sledovanosti mimo domova pomocou prenosných meradiel vyvinutých v MEDIARESEARCH a alternatívne pomocou meracej aplikácie inštalovanej do chytrého telefónu respondenta. Do výskumu sa zapojil aj monitoring sociálnych sieti a sledovanie reklamy Admosphere.
"Unikátnou súčasťou projektu bolo zapojenie mobilných meradiel na vybranej vzorke v rámci peoplemetrového panelu. Získané údaje tak bolo možné porovnať s vysledkami TV metrov v domácnostiach," komentovala výsledky prieskumu predsedkyňa predstavenstva spoločnosti MEDIARESEARCH Tereza Šimečková.
Prenosné meradlo SimAir vyvinuté spoločnosťou MEDIARESEARCH
"Členov ATO potenciál mobilného merania veľmi zaujíma. O sledovanosti mimo domova diskutujeme už dlhšiu dobu a spomínaná štúdia potvrdila, že náš záujem je opodstatnený. Výsledky sú prekvapivé najmä u mladších cieľových skupín," uviedla konateľka ATO Vlasta Roškotová. Z výskumov vyplynulo, že televízia bola pre divákov olympiády médiom číslo jeden - jej celková sledovanosť v domácnostiach dokonca vďaka športovému sviatku stúpla v danom období o 10 %. Druhým najsledovanejším médiom bol z hľadiska ZOH internet, ktory okrem spravodajského servisu o aktuálnych výsledkoch jednotlivých disciplín ponúkal aj sledovanie športových prenosov v reálnom prípade. Zvýšenie sledovanosti sa tak dočkali napríklad on-line videokanály Českej televízie: objem času, ktorý ľudia venovali sledovaniu ich videí, vzrástol počas olympiády zhruba dva a pol krát.
Do projektu se zapojili okrem Českej televízie a Asociace televizních organizací (ATO) i ďalší partneri, napríklad Admosphere, iDnes, Seznam, Social Insider, Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), Ringier a ďalší.
Zdroj: MEDIARESEARCH