StoryEditor

Viac ako polovica majiteľov smartfónov má stiahnutú nákupnú aplikáciu

30.09.2014, 12:15
MasterCard prostredníctvom Mobile Top App Index zisťuje, ako smartfóny ovplyvňujú nakupovanie Európanov.

Spoločnosť MasterCard®, jednotka v inteligentných, pohodlných a bezpečných platbách, oznámila na konferencii World Retail Congress štart jedinečného celoeurópskeho indexu – Mobile Top App Index od MasterCard. Ten mapuje všetky verejne dostupné mobilné nákupné aplikácie v Európe. Cieľom tohto indexu je nájsť najlepšie mobilné nákupné aplikácie na všetkých trhoch Európy a zistiť, ako spotrebitelia používajú mobilné technológie pri nakupovaní. Najlepšie mobilné nákupné aplikácie Európy v 20 kategóriách budú oznámené na kongrese Mobile World Congress v marci 2015.

„Inovácie postupujú ruka v ruke s rastúcim dopytom spotrebiteľov. V súčasnom období môžeme nakupovať pomocou mobilných zariadení ľahšie ako doposiaľ. MasterCard je technologicky orientovanou spoločnosťou, ktorá prepája banky s obchodníkmi a spotrebiteľmi. Mobile Top App Index zviditeľní najlepšie riešenia v oblasti mobilných nákupných aplikácií, čo môžu využiť európski spotrebitelia aj obchodníci ako vodidlo,“ vyhlásil Javier Perez, prezident spoločnosti MasterCard Europe.

Index bude porovnávať mobilné aplikácie z 36 európskych trhov. Hodnotiť ich bude špeciálny tím expertov spoločnosti MasterCard v úzkej spolupráci s Dr. Carstenom Sørensenom, profesorom Digitálnych inovácií na London School of Economics and Political Science. „Rôznorodosť dostupných aplikácií pre smartfóny zásadne mení spôsob, akým ľudia uvažujú. Tesný vzťah, ktorý si ku svojim telefónom vytvárajú, vyvoláva dopyt po novátorských, vysoko kvalitných aplikáciách. A pretože nakupujeme každý deň, Top App Index spoločnosti MasterCard môže spotrebiteľom pomôcť nájsť aplikáciu, ktorú potrebujú,“ hovorí Dr. Carsten Sørensen.

Pred spustením rebríčka Mobile Top App Index spoločnosti MasterCard sa uskutočnil prieskumktorý zisťoval názory spotrebiteľov na mobilné nákupné aplikácie, ktoré momentálne využívajú.

·        Viac ako polovica európskych používateľov smartfónov už má nákupné aplikácie vo svojich smartfónoch stiahnuté a 56 % z týchto spotrebiteľov ich pravidelne používa. 38 % európskych používateľov smartfónov uvádza, že použijú mobilné aplikácie pri nákupe v najbližších 12 mesiacoch.

·        Najpopulárnejšie sú tie mobilné aplikácie, ktoré umožňujú mobilné dobíjanie a pomáhajú pri výbere a nákupe rôzneho mediálneho obsahu. Stále populárnejším sa tiež stáva mobilný nákup módy, kozmetiky a vstupeniek. Používanie týchto funkcií uvádza približne 30 % pravidelných používateľov aplikácií.

·        Pre mobilných zákazníkov zostáva hlavným hľadiskom bezpečnosť. Výskum však tiež ukázal, že ak spotrebitelia majú pocit, že im nákupné aplikácie šetria peniaze a zvyšujú ich pohodlie, 60 % z nich uvádza, že by pomocou mobilnej aplikácie s radosťou nakupovali aj častejšie.

Chris Kangas, riaditeľ divízie bezkontaktných platieb spoločnosti MasterCard Europe, dodal: „Sme si vedomí, že veľká časť nákupov sa dnes už odohráva pomocou mobilov. Veľa maloobchodníkov v Európe vyvinulo skvelé aplikácie, kvôli rôznorodosti trhov a jazykov je však ťažké udržiavať si povedomie o tých najlepších. Verím, že až v marci 2015 náš rebríček uzavrieme, budeme vedieť určiť tie najinovatívnejšie nákupné aplikácie v Európe a podeliť sa o cenné poznatky z trhu mobilných nákupných aplikácií.“

Výskum: Nákupné aplikácie pre smartfóny – celoeurópska štúdia využitia. Prieskum zadala spoločnosť MasterCard a uskutočnila ho agentúra Free Association Research Group. Dátum skúmania: august 2014, krajiny zahrnuté do prieskumu: Česká republika, Nemecko, Maďarsko, Taliansko, Poľsko, Rusko, Španielsko, Švédsko, Turecko a Veľká Británia. Veľkosť vzorky: celkom 1050 osôb. Veková skupina: 18-55. 

 

 

Zdroj: MasterCard

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 08:54