StoryEditor

Výročná správa spoločnosti Coca-Cola HBC AG za rok 2015: Dôraz kladieme na trvalo udržateľný rast

26.04.2016, 11:56
Spoločnosť Coca-Cola HBC, najväčší výrobca nealkoholických nápojov spoločnosti The Coca-Cola Company v Európe, zverejnila svoju výročnú správu s názvom „Refreshing business“.

Spoločnosť CC HBC operuje v 28 krajinách Európy, Ázie a Afriky a poskytuje svoje produkty približne 590 miliónom ľudí. Akcie CC HBC sú obchodované na burzách v Aténach, New Yorku a Londýne. V minulom roku vygenerovala spoločnosť čistý zisk 280 miliónov EUR, na daniach zaplatila 271 miliónov EUR a investovala 8,2 do komunitárnych programov v krajinách, kde pôsobí.

Štvrtá integrovaná výročná správa spoločnosti Coca-Cola HBC prináša detailnú informáciu o všetkých aspektoch jej podnikania, vrátane dôležitej časti, ktorá sa venuje trvalo udržateľnému rastu. V tomto roku spoločnosť posunula reporting o krok ďalej tým, že aspekty trvalej udržateľnosti v integrovanej výročnej správe pripravila v súlade so smernicou G4, podľa štandardov tzv. Global Reporting Initiative (GRI). Coca-Cola HBC bola už druhýkrát v rade vyhodnotená ako líder v kategórii nealkoholických nápojov v Európe i vo svete v rámci rebríčka trvalej udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index (DJSI World) a Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe).

„Rok 2015 sa niesol v znamení vynikajúcich výsledkov a úspechov, výrazného zlepšenia všetkých aspektov nášho podnikania. Rozšírili sme portfólio našich produktov, aby sme dali našim spotrebiteľom možnosť výberu, zlepšili sme naše schopnosti v oblasti služieb zákazníkom a viac sme zapojili talentovaných ľudí. Posilnili sme náš záväzok, že trvalá udržateľnosť sa stane prirodzenou súčasťou nášho podnikania a hnacím motorom pre náš ďalší rast. Pomôže nám v tom zlepšenie reportingu prostredníctvom prijatia komplexných štandardov GRI G4  a zavedenie nových iniciatív, akou je napríklad riadenie financií pre trvalo udržateľný rozvoj,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti  CC HBC Dimitris Lois.

Cieľom Coca-Cola HBC je vytvárať hodnoty pre všetky zúčastnené strany a obchodný model spoločnosti to demonštruje prostredníctvom výstupov a výsledkov. Tie sú v roku 2015 nasledujúce:

 

·         spoločnosť predala viac ako 2 miliardy jednotkových prepraviek na trhoch s celkovým počtom 594 miliónov spotrebiteľov

·         priamo zamestnala globálne viac ako 33 000 osôb

·         generovala čistý zisk 280 miliónov EUR

·         zaplatila 271 miliónov EUR na daniach

·         investovala 8,2 milióna EUR do komunitárnych programov

·         investovala 6 000 hodín zamestnaneckej dobrovoľníckej práce

·         znížila spotrebu vody o 5,5 % oproti roku 2014

·         znížila intenzitu CO2 (uhlíkovej emisie) o 14,2 % oproti roku 2014

 

Pokiaľ ide o tri piliere trvalej udržateľnosti CC HBC, medzi kľúčové udalosti roku 2015 patria:

 

Ekonomický pilier:

·         vyplatenie 1 070 miliónov EUR v rámci výplat a zamestnaneckých benefitov

·         spolupráca s viac ako 43 000 dodávateľmi

·         dosiahnutie priamej a nepriamej zamestnanosti viac ako 600 000 osôb

 

Ekologický pilier:

·         predstavenie vedecky podložených cieľov k zníženiu uhlíkových emisií, ktoré boli schválené nadnárodnou neziskovou organizáciou World Resources Institute (WRI) – CC HBC bola medzi prvými dvanástimi spoločnosťami na svete, ktorým boli ciele schválené

·         investícia 5,3 milióna EUR do iniciatív zaoberajúcich sa úsporou energie, znížením spotreby o 375 miliónov mega joulov

·         recyklácia 91 % vzniknutého odpadu

 

Sociálny pilier:

·         investícia 2 milióny EUR do rozvojových programov pre mládež

·         33 % manažérskych pozícií obsadených ženami

·         partnerstvo s viac ako 230 neziskovými organizáciami v 28 krajinách

Zdroj: PRime time

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 16:39