Spoločnosť CC HBC operuje v 28 krajinách Európy, Ázie a Afriky a poskytuje svoje produkty približne 590 miliónom ľudí. Akcie CC HBC sú obchodované na burzách v Aténach, New Yorku a Londýne. V minulom roku vygenerovala spoločnosť čistý zisk 280 miliónov EUR, na daniach zaplatila 271 miliónov EUR a investovala 8,2 do komunitárnych programov v krajinách, kde pôsobí.
Štvrtá integrovaná výročná správa spoločnosti Coca-Cola HBC prináša detailnú informáciu o všetkých aspektoch jej podnikania, vrátane dôležitej časti, ktorá sa venuje trvalo udržateľnému rastu. V tomto roku spoločnosť posunula reporting o krok ďalej tým, že aspekty trvalej udržateľnosti v integrovanej výročnej správe pripravila v súlade so smernicou G4, podľa štandardov tzv. Global Reporting Initiative (GRI). Coca-Cola HBC bola už druhýkrát v rade vyhodnotená ako líder v kategórii nealkoholických nápojov v Európe i vo svete v rámci rebríčka trvalej udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index (DJSI World) a Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe).
„Rok 2015 sa niesol v znamení vynikajúcich výsledkov a úspechov, výrazného zlepšenia všetkých aspektov nášho podnikania. Rozšírili sme portfólio našich produktov, aby sme dali našim spotrebiteľom možnosť výberu, zlepšili sme naše schopnosti v oblasti služieb zákazníkom a viac sme zapojili talentovaných ľudí. Posilnili sme náš záväzok, že trvalá udržateľnosť sa stane prirodzenou súčasťou nášho podnikania a hnacím motorom pre náš ďalší rast. Pomôže nám v tom zlepšenie reportingu prostredníctvom prijatia komplexných štandardov GRI G4 a zavedenie nových iniciatív, akou je napríklad riadenie financií pre trvalo udržateľný rozvoj,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti CC HBC Dimitris Lois.
Cieľom Coca-Cola HBC je vytvárať hodnoty pre všetky zúčastnené strany a obchodný model spoločnosti to demonštruje prostredníctvom výstupov a výsledkov. Tie sú v roku 2015 nasledujúce:
· spoločnosť predala viac ako 2 miliardy jednotkových prepraviek na trhoch s celkovým počtom 594 miliónov spotrebiteľov
· priamo zamestnala globálne viac ako 33 000 osôb
· generovala čistý zisk 280 miliónov EUR
· zaplatila 271 miliónov EUR na daniach
· investovala 8,2 milióna EUR do komunitárnych programov
· investovala 6 000 hodín zamestnaneckej dobrovoľníckej práce
· znížila spotrebu vody o 5,5 % oproti roku 2014
· znížila intenzitu CO2 (uhlíkovej emisie) o 14,2 % oproti roku 2014
Pokiaľ ide o tri piliere trvalej udržateľnosti CC HBC, medzi kľúčové udalosti roku 2015 patria:
Ekonomický pilier:
· vyplatenie 1 070 miliónov EUR v rámci výplat a zamestnaneckých benefitov
· spolupráca s viac ako 43 000 dodávateľmi
· dosiahnutie priamej a nepriamej zamestnanosti viac ako 600 000 osôb
Ekologický pilier:
· predstavenie vedecky podložených cieľov k zníženiu uhlíkových emisií, ktoré boli schválené nadnárodnou neziskovou organizáciou World Resources Institute (WRI) – CC HBC bola medzi prvými dvanástimi spoločnosťami na svete, ktorým boli ciele schválené
· investícia 5,3 milióna EUR do iniciatív zaoberajúcich sa úsporou energie, znížením spotreby o 375 miliónov mega joulov
· recyklácia 91 % vzniknutého odpadu
Sociálny pilier:
· investícia 2 milióny EUR do rozvojových programov pre mládež
· 33 % manažérskych pozícií obsadených ženami
· partnerstvo s viac ako 230 neziskovými organizáciami v 28 krajinách
Zdroj: PRime time