StoryEditor

Výsledky MML-TGI sa výrazne líšia od prieskumu peoplemetrov

22.05.2015, 16:33

JOJ Group sa dištancuje od prieskumu MML-TGI (4.+1./2015) spoločnosti MEDIAN SK, ktorého výsledky sa v časti „Sledovanosť televízií“ výrazne odlišujú od exaktného merania sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov, ktoré realizuje spoločnosť TNS Slovakia.

Spoločnosť MEDIAN SK včera zverejnila najnovšie výsledky prieskumu MML-TGI (4.+1./2015), v rámci ktorého meria tiež sledovanosť televíznych staníc. JOJ Group sa dištancuje od tohto prieskumu, ktorý sa výrazným spôsobom odlišuje od relevantného merania sledovanosti televízií peoplemetrami platnými pre celý trh,  ktoré na Slovensku realizuje spoločnosťou TNS Slovakia od roku 2004.

V období internetu a peoplemetrov, ktoré ponúkajú najpresnejšie meranie sledovanosti a získavanie informácií o cieľovej skupine, je anketový spôsob zberu dát, akým ho realizuje spoločnosť MEDIAN SK, zastaralý, nepresný a jeho výsledky výrazným spôsobom deformujú skutočný stav na našom trhu.

Vo výsledkoch MML-TGI (4.+1./2015) v rebríčku TOP 10 televíznych staníc v parametri „sledoval včera“ už niekoľko rokov opakovane chýba stanica PLUS. Podľa  peoplemetrov je však PLUSka v cieľovej skupine 12-54 najsilnejšou televíziou spomedzi tzv. „menších staníc“  a celkovo je dlhodobo štvrtou najsledovanejšou televíziou na našom trhu. V cieľovej skupine prieskumu spoločnosti MEDIAN SK (teda CS 14-79)  by PLUSke podľa elektronického merania (peoplemetrov) patrila piata priečka.

Navyše, podľa Brand Study, ktorej zadávateľom je každoročne JOJ Group a ktorý realizovala v rokoch 2014 - 2015 spoločnosť GfK Slovakia na vzorke respondentov z CS 15-54 kvalitatívnymi metódami (20 respondentov) a kvantitatívnymi metódami (1 000 respondentov),  má PLUSka najviac lojálnych divákov a najlepšie rozpoznateľnú značku spomedzi malých, resp. tematicky zameraných slovenských staníc (Zdroj: Brand Study 2014, GfK Slovakia, február 2015).

Spoločnosť MEDIAN SK výsledkami svojho prieskumu MML-TGI poškodzuje obchodné záujmy spoločnosti JOJ Group. Najviac nás však mrzí, že spoločnosť doteraz (ani v minulosti) nebola ochotná diskutovať s odborníkmi na výskum z našej spoločnosti o metodike spomínaného prieskumu a o relevantnosti jeho výsledkov.

Zdroj: Joj Group

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 06:41