StoryEditor

Vyššie sumy za seba míňajú muži

27.01.2015, 12:34
Výročný prehľad Treat Index spoločnosti MasterCard ukazuje, že si stále viac ľudí robí radosť aspoň drobnými nákupmi.

Január je pre mnohých z nás skôr pochmúrnym mesiacom, a preto sa snažíme nájsť spôsoby, ako si zlepšiť náladu a rozveseliť sa. Výsledky druhého výročného prehľadu Treat Index spoločnosti MasterCard dokonca ukazujú, že si za svoje potešenie radi priplatíme. Viac ako 40 % opýtaných sa priznalo, že si občas kúpi niečo len tak pre radosť, v predchádzajúcom roku to bolo 36 %. Pre väčšinu z nás navyše nie je dôležité, koľko „vec pre radosť“ stojí, ale všeobecne možno konštatovať, že viac míňajú MUŽI.

Prieskum prebehol v 17 štátoch a zúčastnilo sa ho viac ako 15 000 respondentov. Spoločnosť MasterCard zistila, že ako muži, tak ženy si stále viac uvedomujú, že je potrebné občas potešiť sám seba. Možno je to prekvapenie, ale muži sú ochotní za darčeky pre seba zaplatiť vyššie sumy ako ženy. Takmer pätina mužov (18 %) za seba minie viac ako 100 eur, zatiaľ čo v prípade žien je túto sumu ochotných investovať iba 8 %, teda viac ako dvakrát menej.

Muži míňajú vyššie sumy, ale sú to ženy, kto si náladu rôznymi darčekmi zlepšuje častejšie. Najviac ľudia sami seba obdarúvajú v Turecku, ktoré je vysoko nad európskym priemerom. Turecké ženy sa podľa prieskumu potešia darčekom v 67 %, muži v 51 %.

Je zaujímavé, že 58 % opýtaných uviedlo, že nemajú pocit márnotratnosti, keď si čas od času urobia radosť a zažijú pocit šťastia z pekného darčeka. To potvrdzujú minuloročné výsledky - väčšina ľudí vníma darčeky pre seba ako jednu zo základných potrieb. Ženy utrácajú menej peňazí, ale zároveň sa pri tom cítia previnilejšie. Najčastejšie majú pri nákupoch pre seba zlý pocit ženy vo Švédsku (26 %), u švédskych mužov je to 16 %, a to aj napriek tomu, že muži v tejto krajine míňajú za potešenie takmer štyrikrát viac. Každý piaty Švéd za seba minie viac ako 100 eur, naopak túto hranicu prekročí iba 5 % Švédiek.

Česi sa v porovnaní so zvyškom opýtaných národností odmeňujú menej – 16 % ľudí dokonca vyhlásilo, že si nikdy neurobia radosť ani drobným nákupom, 22 % ľudí si niečo pre seba kúpi raz za mesiac a 34 % raz za polroka. 63 % opýtaných Čechov volia ako odmenu najčastejšie oblečenie, topánky a kabelky, najčastejšie minú sumu v rozmedzí 251 - 1 250 Kč. Skoro polovica (47 %) opýtaných z Českej republiky uviedla, že si robia radosť vo chvíli, keď majú pocit, že si to naozaj zaslúžia, 44 % ľudí si potom odmenami zdvíha náladu.

Európske výsledky ukazujú, že najviac sa ľudia odmeňujú častejšie ako raz mesačne, platí to u mužov aj u žien (18 % mužov a 17 % žien). Hoci to vyzerá, že ide o takmer zhodné čísla, muži sa radujú z hodnotnejších vecí. V pomere 24 % pre mužov a 13 % pre ženy si robia radosť drahším "zážitkovým" nákupom, napríklad dovolenkou, zábavou alebo technikou. Muži radi míňajú vo voľnom čase, 18 % z nich sa odmeňuje cez víkendy, v prípade žien je to 13 %. Tie potom najviac míňajú za kozmetiku, časopisy, čokoládu a zákusky, ktorými si rozjasňujú každodenný život.

Javier Perez, prezident MasterCard Europe, komentuje výsledky: „Treat Index spoločnosti MasterCard ukázal, že darčekmi si vieme urobiť radosť bez ohľadu na ich hodnotu. A radosť a pôžitok sú niečím, čo mnoho z nás v dlhých zimných mesiacoch potrebuje. Sme veľmi radi, že sa aj napriek trvajúcej ekonomickej neistote ľudia neboja raz za čas investovať sami do seba. Samozrejme, že musíme mať pri týchto nákupoch pokoj v duši, keď dôjde na platenie, nikto by si nemal dopriať odmenu za cenu toho, že sa napríklad zadlží. My sme si v spoločnosti MasterCard plne vedomí toho, že ľudia musia tvrdo pracovať, aby si zarobili svoje peniaze. My zase tvrdo pracujeme na tom, aby boli ochránené.“

Poznámka:

Prieskum bol realizovaný online komunitou Toluna v 17 krajinách: Rakúsko, Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Holandsko, Poľsko, Rusko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Turecko, Veľká Británia, Česká republika, Grécko, Maďarsko, Rumunsko. Zúčastnilo sa ho 15 129 užívateľov v období 1. -15. 10. 2014.

 

 

Zdroj: Best Communications

menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 08:02