Vydavateľský dom News and Media Holding ((NMH) spustil svoj prvý newsroom, ktorý prepojil redakcie dvoch titulov, denníka Plus JEDEN DEŇ a portálu Pluska.sk. Na vytvorení newsroomu sa pracovalo približne 10 mesiacov a v súčasnosti je plne funkčný. Testovacia prevádzka prebiehala od začiatku augusta 2016.
Dve separátne redakcie denníka a webu sa zlúčili a vytvorila sa redakcia pre obe platformy. Realizovala sa kompletná prerábka workflow pre potreby moderného multiplatformového newsroomu s novými pozíciami ako plánovací editor, social media editor a audience traffic manager. Tento projekt bol konzultovaný s anglickou poradenskou firmou Institute for Media Strategies a vedený transformation project managerom Jurajom Veličkom v spolupráci so šéfredaktorkou denníka Ivanou Mandákovou, ktorá sa zároveň stala šéfkou newsroomu a vedúcim digitálnej sekcie Plus JEDEN DEŇ a PLUS 7 DNÍ Martinom Janáčkom.
„Cieľom tohto projektu je posilniť identitu brandu Plus JEDEN DEŇ s dôrazom na onlineovú činnosť redakcie a digital first prístup,“ povedal generálny riaditeľ NMH Peter Mertus. Po novom tak redaktori spracovávajú obsah na všetky platformy, píšu do printu, ale aj na web, točia videá a prispievajú na sociálne siete. Všetky zmeny a úspešná implementácia sa udiali v priebehu 10 mesiacov.
Vydavateľstvo News and Media Holding, a.s, ako najväčší slovenský vydavateľský dom plánuje v podobných transformačných aktivitách pokračovať aj pri ďalších tituloch. Aktuálne sa ukončuje aj proces implementácie newsroomu pre najčítanejší slovenský týždenník PLUS 7 DNÍ.