Ukončenie minulého týždňa sa nieslo najmä v znamení slávnostného uvedenia čínskej automobilky BYD (Build Your Dreams) na slovenský trh, pričom na bratislavský hrad dorazila hneď trojica úvodných modelov výrobcu, ktoré sa chcú postaviť európskej i americkej konkurencii.
Značka BYD je síce pre mnohých Slovákov neznámym pojmom, no vo svete zbiera slušné predajné úspechy. Najpredávanejšia značka na domácom trhu a zároveň najväčší čínsky výrobca elektromobilov vlani predal 4,3 milióna áut, čo BYD radí na siedmu priečku na svete. Jeho stratégiou je prinášať za priaznivé ceny pokročilé technológie, spoľahlivý a efektívny pohon, ale tiež bohatú výbavu a atraktívny dizajn.
Ako sme sa však na úvodnej prezentácii dozvedeli, oficiálnymi slovenskými cenami trojica aktuálne dostupných noviniek zatiaľ príliš neohúri. Zlepšiť by sa to teoreticky mohlo po odštartovaní výroby v maďarskej fabrike, k čomu by malo dôjsť už niekedy v polovici tohto roka.
Do konca tohto roka má v pláne automobilka otvoriť 20 oficiálnych predajných i servisných miest po celom Slovensku – tri sa budú nachádzať v Bratislave, dve sa otvoria v Košiciach, ale čínske novinky nájdete taktiež v Trnave, Nitre, Žiline a Banskej Bystrici. Prvé dílerstvo značky bude pod krídlami bratislavskej spoločnosti Auto-Impex.
Jednou zo „zbraní“ proti európskej konkurencii na trhu je u noviniek zaujímavo nastavená záruka v rozmedzí šiestich rokov alebo 150-tisíc kilometrov, na trakčnú batériu poskytuje značka záruku osem rokov alebo 200-tisíc kilometrov (sľúbená je kapacita 70 a viac percent) a na elektromotor i riadiacu jednotku je to osem rokov alebo 150-tisíc kilometrov.
Zatiaľ sa BYD na Slovensku prezentuje dvoma elektromobilmi s označením Seal (sedan) a Sealion 7 (SUV-kupé), no taktiež jedným plug-in hybridným SUV Seal U DM-i. Vlajkovú loď Sealion 7 i hybridné športovo-úžitkové vozidlo do zástrčky sme na pár minút prevetrali v bratislavských uliciach. Ako to dopadlo a čo si na základe prvých dojmov o nových hráčoch myslíme?
Zostáva vám 78% na dočítanie.