
Jedna z mnohých kreatívnych metód je postavená na využití nevýhody vo svoj prospech.
Ako to vyzerá, keď sa rozhodujeme logikou adekvátnosti?
Alebo keď zodpovednosť za iných funguje v reklame lepšie ako zodpovednosť za seba.
Keď ste v kine a nepáči sa vám film, ale ostanete do konca, lebo ste zaň zaplatili. Alebo keď máte kampaň, ktorá vôbec nefunguje, ale nezastavíte ju, lebo už stála veľa peňazí. To sú klamy stratených nákladov. Ale je to jedno, už ich aj tak nezískate späť.
Kvôli fenoménu vonkajšej krásy je v reklame toľko pekných ľudí.
Alebo efekt ľahko nadobudnutých peňazí, ktoré sa nám míňajú ľahšie.
Nestačí uviesť fakty o produkte, treba ich vsadiť do príbehu.
Iba tí, ktorí majú skutočné vedomosti, dokážu povedať vetu: Toto už neviem.
Strereotypy nepriraďujeme len ženám a mužom, ale aj veciam.
Jedno percentné zlyhanie ľudia prežívajú rovnako ako stopercentné.
Pohľad na vec, ktorý si prinesiete z inej disciplíny, môže byť osviežujúcim prvkom v uvažovaní.
Klienti sa často snažia zapracovať názory všetkých v zasadačke. Aj kvôli alibizmu.
Alebo poznáte strategický koncept, ktorý David Ogilvy nazval „diabolical positioning”?
So správnymi motiváciami výborne pracujú značky určené pre ženy.
Väčšiu opatrnosť a obozretnosť voči potenciálnym stratám máme zakódovanú v génoch.