StoryEditor

Keď odchádza dobrý account, aj klienti plačú + jedna malá výzva pre klientov

Bol rok 1997. Moje začiatky v reklame sprevádzala túžba stať sa accountom. Chodiť na všetky úžasné prezentácie ku klientom, nosiť obrovské čierne tašky s boardami. Obdivovala som tých hrdinov, čo všetko vždy zvládali s prehľadom a úsmevom na perách. Získať túto kedysi veľmi lukratívnu pozíciu si žiadalo byť top of the top alebo mať kus toho najväčšieho šťastia.

Je rok 2017. Ak hľadáte account managera dnes, váš mailbox nezaplavia tisícky CVčiek. Ľudia zo škôl sa chcú venovať kreatívnej práci copywritera , ideamakera alebo socialistu. Nechcú koordinovať projekty, stresovať sa prezentáciami, obhajovať cenové ponuky, nechcú sa marketingovo vzdelávať a byť tak dôstojnými partnermi pre klienta.

Keď vo svojej práci stretnete dobrého accounta  alebo si ho vychováte, je radosť s ním pracovať, sledovať ho na prezentáciách, počas práce, keď riadi celý tím ľudí v agentúre. Keď takýto account opúšťa klienta a agentúru, zvyčajne sa aj plače.

giphy.com

​Čo je teda na týchto hrdinoch také výnimočné?

Dobrý account je vaším priateľom a vie o vás všetko.

Pozná váš vkus, vie, kam chcete smerovať. Samozrejme, hovoríme o reklame. Vie skôr ako grafik či ideamaker, či navrhované riešenie u vás prejde. Niekedy vám dokáže čítať z tváre, ale aj z mailov, vie odhadnúť vašu náladu. Rád ide s vami na kávu či obed. Nie z povinnosti či pracovnej náplne, on to tak chce a má vás naozaj tak trochu rád.

giphy.com

Dobrý account za váš projekt položí aj život (alebo aspoň výlet do kina s frajerkou:) )

Často to vy klienti tak nevidíte, ale account od začiatku naháňa všetkých, aby sa projekt stihol na čas a v dobrej kvalite. Deadliny vie vymenovať aj o polnoci, takmer nikdy nezabúda a ráta aj s tým, že veci, ktoré spôsobujú meškanie či nedodanie vašej zákazky či projektu, často nie je v ľudských silách ovplyvniť.

Dobrý account je vaším ochranným štítom

Nikdy vám nevolá s každým problémom a malichernosťou. Snaží sa vec vždy vyriešiť tak, aby ste necítili žiadny stres či nepokoj. Snaží sa vás udržať v dobrej nálade a v presvedčení, že o váš projekt je postarané ako o najväčšiu celebritu. Aj keď ste malá rodinná firma a máte len zanedbateľný budget, snaží sa vám dodať všetko načas a najlepšie, ako len agentúra dokáže.

giphy.com

Dobrý account kope za obe strany

Je to osoba v agentúre, ktorá sedí na dvoch stoličkách. Zastupuje klienta a zároveň háji záujmy agentúry. Musí inteligentne a s dôvtipom balansovať medzi týmito dvomi stranami tak, aby boli všetci spokojní. Jeho úlohou je vytvárať dobrý a dlhodobý rovnovážny vzťah klienta s agentúrou tak, aby vzniklo pre obe strany prospešné partnerstvo.

Dobrý account je váš konzultant

Tým, že koordinuje v agentúre toľko ľudí, všeličomu sa už podučil. Presne vie, v čom spočíva práca každého jedného človeka v agentúre, pozná ich silné či slabé stránky. A od všetkých získal základné či hlbšie vedomosti. Preto nie je nič výnimočné, keď váš account vie poradiť v marketingu, má cit pre grafiku, rozumie základom programovania, potajomky upravuje chybičky od copywritera či usmerňuje insight a ideu kreatívneho riaditeľa, vie nasadiť a boostovať facebookový post.

giphy.com

Dobrý account ustráži budget alebo včas  upozorní, ak to nedokáže

Je to osoba, ktorej môžete zveriť svoj virtuálny budget a ona ho postráži. Account je osoba, ktorá vie všetkých v tíme usmerniť, čo sa do vášho budgetu zmestí a čo sú len sny kreatívcov. Excel je jeho verný priateľ a vie v ňom zázraky. Vie správne zatlačiť na dodávateľov a získať pre vás najvýhodnejšie cenové ponuky. Čísla (a nielen telefónne) sú jeho priateľky.

giphy.com

S dobrým accountom máte pocit, že vaša práca je váš koníček

Áno, zabezpečuje koordináciu každého projektu tak hladko, že vy máte pocit, že v tých agentúrach ani tak moc nepracujú. Len sa zabávajú, smejú, obedujú a kávičkujú. Snaží sa, aby ste cítili, že kampaň dopadne dobre a bude výnimočná a presne taká, ako ste si želali. Ako to len robia?

 

Tento článok slúži nielen ako pripomienka klientom, čo všetko majú vo svojich accountoch, ale aj ako poďakovanie samotným accountom, ktorí robia ťažkú mravčiu prácu, nie vždy docenenú z ktorejkoľvek strany.

A aby nezostalo len pri rečiach, jedna malá výzva pre klientov – označte svojho „account hrdinu“ v komentároch a pošlite mu niečo sladké na nervy, nech sa poteší v tejto neľahkej práci. Budeme vďační, ak pod tento článok zasa vy, accounti, vložíte fotku s doručenou sladkosťou, nech vieme, že vás odmena potešila.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 14:08