Zažil som vtipnú situáciu. Dvaja šoféri sa v nákupnom centre takmer pobili kvôli parkovaciemu miestu. Vianoce sú tu, sviatok pokoja a lásky :)

Vďaka práci mám možnosť komunikovať s ľuďmi po celej Európe. Zistil som, že človek je zvláštny, vtipný tvor. Je úplne jedno, či je chorý alebo zdravý. Či je z hladovej doliny alebo je občanom krajiny, kde priemerný plat v obore je 4000 Eur. Či má detí veľa alebo žiadne. Vždy máme tendenciu sústrediť sa nie na to, čo máme, ale na to, čo nemáme.

V honbe za lepším zajtrajškom sa prepaľujeme - trávime viac času v práci, nekvalitne a rýchlo sa stravujeme, vynechávame cvičenie a skracujeme spánok. Menej sa venujeme rodine, deťom, priateľom, rozvoju či veciam, ktoré nás robia naozaj šťastnými. Až raz dobehneme na koniec života a zistíme, koľko jednoduchých krásnych vecí sme nestihli.

O koľko lepší by svet, život nás a našich blízkych mohol byť, keby sme sa viac sústredili na dôležité veci? Také, ktoré nás robia šťastných, optimistických, zdravých, oddýchnutých, plných energie? Keby sme polovicu času na Facebooku či pred televízorom vymenili za štúdium, cvičenie, pestovanie koníčkov?

Zdroj: Pixabay

4 tipy, ktoré vám urobia deň krajším a život plnohodnotnejším

  • Poznaj svoje ciele, urči si priority

Poznáte príbeh o pohári života? Profesor v triede pred žiakmi vytiahne veľký zaváraninový pohár a naplní ho až po okraj golfovými loptičkami. Spýta sa študentov, či je pohár plný. Keď odpovedia “Áno”, vytiahne z tašky nádobu s malými kamienkami, ktorými vyplní medzery medzi loptičkami. Spýta sa, či je teraz pohár plný. Keď odpovedia “Áno”, vytiahne piesok a vyplní aj najmenšie medzery medzi kamienkami. Študenti opäť s úsmevom odpovedia, že je pohár plný. Na to ešte vytiahne ešte fľašu piva, ktorú do nádoby vyleje. Pointa príbehu je jednoduchá. Pohár je váš život. Golfové loptičky sú dôležité veci - rodina, deti, zdravie, veci, ktoré vás napĺňajú. Kamienky sú práca, dom, auto. Piesok je všetko ostatné, drobnosti, nedôležité veci. Ak miniete svoj čas a energiu na nepodstatné záležitosti, zaplníte pohár pieskom a neostane vám priestor na golfové loptičky, teda naozaj veľké veci. A čo predstavuje pivo? To nám len ukazuje, že akokoľvek máme naplnený život, vždy sa v ňom dá nájsť miesto na pivo s kamarátmi. Stačí len chcieť.

Spíšte si svoje hodnoty a ciele, dôležitých ľudí vo svojom živote, v čom by ste sa chceli rozvíjať. Urobte si poriadok v myšlienkach, určite si priority, zúčastnite sa nejakého time management workshopu a začnite plánovať, ako využiť svoj deň, týždeň, mesiac, celý život plnohodnotne.

Zdroj: Flickr

  1. Riešte problém vtedy, keď nastane. Skôr nie.

Dnes existujú štúdie na všeličo. Aj na to, že až 85% všetkých starostí, ktoré kedy máme, sa nikdy nestanú. A v tých zvyšných 15% prípadov opýtaní ľudia odpovedali, že v 79% prípadoch zvládli danú situáciu lepšie, ako očakávali, alebo že sa naučili dôležitú lekciu. T. j. 97% našich starostí je zbytočných. Tak si nimi nenechajme kaziť deň. Veď viete, o čo ide, keď nejde o život.

  1. Objavuj nové obzory

Pred nami žili na tomto svete miliardy ľudí. Milióny z nich mali navlas rovnaké problémy ako my a minimálne desiatky z nich napísali o tom, ako ich vyriešili, knihu. Nikdy nebolo jednoduchšie zájsť do obchodu a riešenie si vložiť do košíka a kúpiť. Ak je váš program taký nabitý, že nemáte ani pol hodinu denne na čítanie, tak si nájdite takzvané “no-time” momenty. Napr. ak cestujete pol hodinu denne do práce a pol hodinu domov, máte celú hodinu denne, teda 5 týždenne. Počas nich môžete počúvať audio knihu, podcast, či video stiahnuté do mobilu. Priemerná audiokniha má cca 5-10 hodín, znamená to, že ročne môžete prečítať 25-50 kníh v nulovom čase.

  1. Medituj

Keď si telo potrebuje oddýchnúť, ideme na masáž, do vírivky, na dobrú večeru, ľahneme si na gauč, dáme si vitamíny. Ako si však oddýchne myseľ? Prečo je nemožné prestať rozmýšľať?

Mám pre vás supernáročný test. Zatvorte oči a celé 3 minúty (dajte si stopky) sa sústreďte iba na svoje dýchanie, ako vám klesá a stúpa hrudník/brucho. Na nič iné pri tom nemyslite, vypnite mozog. Podarilo sa? Ak nie, nájdite si 10 minút denne na meditáciu. Je to niečo ako fitness pre váš mozog. Pomôže vám byť vyrovnanejším, pokojnejším a spokojnejším človekom. Táto pohoda z vás bude vyžarovať a rýchlo sa prenesie aj na vaše okolie, deti, rodinu, kolegov v práci či klientov.

Ak vás téma zaujíma, tu sa dozviete viac: time management prednášku.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.