Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
26.11.2021, 18:37

Backstage finálneho Hodnotenia Stratégií: Slovenské reklamy sú ako bonboniéra

Aj keď nás vie všetkých niekedy prekvapiť, aké reklamy si pri porotcovaní otvoríme, záverečné kolo sme si vychutnávali.

Backstage finálneho Hodnotenia Stratégií: Slovenské reklamy sú ako bonboniéra
Zdroj: Stratégie

Sedíš na stoličke, počuješ tie prvé tóny, prichádza práca z tvojej agentúry, je to hrdosť iná, je to pocit trápnosti. Držíš sa operadiel, ošívaš sa, chceš, aby to rýchlo prešlo, uhýbaš pohľadom, radšej si odpiješ z kávy... Takto Milanko Hladký kedysi opisoval pocit, keď sedíš na Hodnotení Stratégií a prichádza tvoja práca, ktorá tam nemá čo robiť.

Ja veľmi prežívam pocit trápnosti s ostatnými, a aj preto som vždy rada, keď sa dostanem na koncoročné Hodnotenie Stratégií – ani tento rok sme práce, za ktoré sa musia porotcovia hanbiť, pred sebou nemali.

Prvou kategóriou boli televízne spoty. Najprv sme sa snažili dať dokopy užší výber, vypadli len dva spoty. Po trištvrte hodine sme nemali hotovú ani prvú kategóriu a stôl bol zasypaný obalmi z Rafaela. Nuž, tento rok sme mali na Slovensku priveľa dobrých spotov, pesničkové žali úspech.

​Diskutovali sme o Martinuse od TRIAD-u, v ktorom zaznela skladba Mirka Žbirku, o Troch slovách z agentúry Mannschaft, o Stál, stál od MUW Saatchi & Saatchi či o Vianočnom hite Zlatého bažanta z dielne MADE BY VACULIK – nespája ich iba známa pieseň, ale aj dobrý nápad a exekúcia.

Slová si vyslúžili prvé miesto, Martinus druhé. Všetci sme chceli oceniť nejaký vianočný Telekom, ale zrazu sa každému viac páčil iný, až skoro úplne vypadli všetky. Ale je tam, zachránil sa. Mohol tam byť len jeden, ale autori z MUW, vedzte, že sa nám páčia aj tie ostatné!

Mačka od Wiktor Leo Burnett sa síce neumiestnila, ale mala to tesné. Nuž, tento rok sme mali na Slovensku priveľa dobrých spotov.

O Bejby Blue sa diskutovalo veľakrát

Vrhli sme sa na online videá. Víťazom sa stali Meeting Zombies od TRIAD-u pre Slido – pekná práca, ktorá oživí každé hodnotenie. Na druhom mieste sme sa zhodli tiež, získala ho Bratislava sa ráta – tá verzia, ktorá sa nebojí pripísať Bratislave chyby – z agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia. A na treťom mieste skončila Bejby Blue s Dalybom pre Tatra banku od THIS IS LOCCO. 

Bejby Blue sa opäť neprekvapivo objavila v social media, kde sme ocenili aj Zdieľaj s rozumom od Free Andy a konečne aj Kraj sveta od Socialists, ktorý sme dovtedy skloňovali už viackrát, ale nikdy sa neprebojoval na prvé priečky.

​Pri hodnotení médií by nikto z nás nechcel byť na mieste Juraja Kováča, keď nemal za čo hlasovať, lebo polovica vecí bola jeho. Bejby Blue z Tatra banky sa pekne dostala k študentom na online vyučovanie, možno neveľký dosah, ale vydarený nápad na merch drop.

​Ja síce nejako neviem precítiť tú navigáciu, čo v lese nabije telefón, ale ostatní ju precítili aj za mňa, takže Telekom od MUW získal za veľmi umne položenú nabíjačku striebro a Bejby Blue od THIS IS LOCCO predbehol.

O Bejby Blue sme diskutovali veľakrát. Peter Kačenka napríklad nastolil názor, že keď je influencerka, nemá už čo robiť v kategórii médiá, lebo by sme tam mohli dať aj ostatných influencerov. Toto je téma, ktorá sa v porote určite neotvorila prvý ani poslednýkrát. 

​Slovnaft a jeho Let’s Play od dotcom advertising je tiež veľmi podarená práca s využitím influencera, ktorá si vyslúžila v kategórii Digital – influencer marketing druhé miesto.

Vizuály už veľmi nemajú šťavu

Určite by stálo za to, keby sme kreatívcom dávali viac času na vymýšľanie audioreklám a nebrali to ako čosi, čo má len vypadnúť z televízneho spotu alebo sa deň pred nahrávaním zvukovýroby rýchlo dorobí.

Myslite na ľudí, ktorí majú rádiá zapnuté pri práci, neviem si predstaviť, čo počúvajú, keď my sme tam mali to najlepšie z tohto roka a neboli sme schopní udeliť žiadne miesto. Mne sa páčila hra so zvukmi pre Kaltenecker od EFFE, ale exekúcia väčšinu poroty presvedčila, že si priečku nezaslúži.

Vo vizuáloch kraľovala čistá Coca-Cola, ale inak sme boli skôr smutní, že táto kategória už veľmi nemá šťavu. Raz za čas ktosi vytiahol telefón ako Priateľa na telefóne v Milionárovi, aby sme porovnali naše pocity s tým, ako prácu hodnotila porota Zlatého klinca. Na niektorých sme sa pekne zhodli.

​Škoda od Wiktor Leo Burnett ukázala, ako môže fungovať PR aj Promo & Activation. Aj keď sme sa zviezli k debate, či úspechu vďačí za nápad alebo za zľavu, odhlasovali sme, že si prvé miesta zaslúži a toto nech si riešia na Effie.

Čerešničkou na torte bola kategória Kampaň

Craft nastolil diskusiu o tom, či plynutím času stráca práca nárok na udelenie craftovej ceny. V každom prípade, Bejby Blue opäť zažiarila a umiestnila sa na prvom mieste, niet o čom.

Čerešničkou na torte bola kategória Kampaň. Kaufland od THIS IS LOCCO u nás celkom hviezdil. Samozrejme, že sme dvíhali ruky aj za Bejby Blue Tatra banky z rovnakej agentúry (zlato) a O2 Antihoax od Free Andy (bronz).

Aj keď nás vie všetkých niekedy prekvapiť, aké reklamy si pri porotcovaní otvoríme, záverečné kolo sme si vychutnávali. Merci, Stratégie, za organizáciu hodnotenia počas celého roka aj za sladkú bodku na záver!

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.