Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Vianočná sezóna 2017 bola v mediálnej brandži veľmi dobrá. Na čísla veľkosti výdavkov v 2. polroku od IAB Slovakia si ešte budeme musieť nejaký čas počkať, ale predpokladá sa, že v online sa opäť pokoria všetky historické maximá.

Už menej sa tešila online marketéri. Vysoký dopyt dvíha ceny, niektoré kampane dosahujú až absurdné výšiny. Zároveň kvôli všetkému tomu komunikačnému pretlaku je pre nich o to dôležitejšie vyniknúť a zaujať pozornosť ľudí. Špeciálne ak komunikujú na mileniálov, keďže až 60% z nich blokuje reklamu.

Natívna reklama, ľúbivé články a videá sú tou možnosťou, ako sa prirodzene votrieť do pozornosti užívateľov. Bez ohľadu na adblocky či zariadenie, ktoré používajú. Ako z nich urobiť svojich ambasádorov, ktorí budú obsah ďalej šíriť.

Nasledovné kampane berte ako subjektívny výber tých najkrajších zimných kampaní, ktoré zaujali, inšpirovali, poradili. Ako tipy, ktoré aj váš komunikačný mix môžu urobiť lepším a zaujímavejším.

Sajfa je mimozemšťan (Tatra banka Academy)

Tatra banka chcela v rámci kampane Academy získať čo najviac nových účtov pre mladých (od 15-26 rokov). Ako však zaujať mladých ľudí, ktorí všetko videli a nič ich nezaujíma?

PS:Digital pripravilo kampaň využívajúcu influencera, mobily, chatbota, video a veľa rozličných článkov a postov na sociálnych sietiach. Výsledkom bolo viac ako 15.000 otvorených študentských účtov. Úspešne tak nadviazali na kampaň s Rytmusom a Menežerisom. Vyzerá to tak, že čím náročnejšia cieľová skupina, čím vyššie nároky, tým lepším performance.

Pozrite si krásnu case study ku kampani a jednu z najlepších prezentácií v minulom roku

H&M + Erdem = VL

Kedy vás naposledy nejaká reklama inšpirovala kúpiť si produkt v obchode?

H&M sa dala dokopy so značkou ERDEM a vytvorili kolekciu oblečenia s kvetinovými vzormi. Tento nápad predstavili prostredníctvom krásneho tématického videa. Na Slovensku vďaka spolupráci so Starmediou uviedla firma kolekciu s lokálnymi influencermi.

Kampaň bola podporená rozličnými natívnymi článkami, napríklad na Pravde či Feminitách. Výsledok kampane? Kolekcia sa celá vypredala za jedno doobedie.

Zaujímajú vás aj ďalšie inšpiratívne obsahové kampane a kreatívne využitia natívnej reklamy? Pridajte sa do FB skupiny Content marketing community SK/CZ.

Oblek na stužkovú od Ozety

Ozeta Trenčín je slovenský výrobca s dlhodobou tradíciou. Pre mladých to znamená jediné - staromódny a nudný.

V spolupráci s Refresherom pripravila kampaň súvisiacu so stužkovými slávnosťami. Chceli dokázať, že sú fresh a keďže študenti majú vždy hlboko do vrecka, ponúkli aj možnosť 20% zľavy (a spôsob, ako si odmerať konverzie onlinu v kamenných predajniach).

Obsiahla kampaň obsahovala videá, rozhovory, photo shooting, kvízy, posty na sociálnych sietiach. Extra bod za kreatívu a efektívne využitie technológií v makeoveri” zo strapatého chalana na hviezdu z Hollywoodu”.

Výsledok? 4,3% nárast tržieb a 17,5% nárast promovaného tovaru v porovnaní s rovnakým obdobím 2016.

Edukačná kampaň ku televízorom Samsung

Čierna elektronika je počas Vianoc horúcim predajným artiklom. Konkurencia na trhu je však obrovská a tomu zodpovedá aj komunikačný pretlak. Ako teda vystúpiť z radu?

Samsung v spolupráci s agentúrou Starmedia a médiom Plus 1 deň spustili niekoľkomesačnú edukatívnu kampaň. V sérii 10 článkov radili, ako si vybrať správny televízor, kam ho v miestnosti umiestniť, na čo všetko sa dá smart využiť, či prečo by vás mali zaujímať technické vymoženosti ako 4K, HDR, soundbar, RGB panel.

Zdroj: strossle

K tomu vytvorili aj jednoduchú infografiku či videosprievodcu. doplníme nejaké výsledky kampane?

Začnite písať svoju INVESTORY

ČSOB chcela komunikačne podporiť svoje investičné a podielové fondy. Cieľom bolo vysvetliť, že investovanie je jednoduché a netreba sa ho báť. 

V edukatívnej kampani vytvorili microsite s novinkami zo sveta investovania. Na nej umiestňovali blogy, novinky, videá, či test, aký ste typ investora. Keďže v spolupráci s mediálnou agentúrou UM chceli dostať kampaň k masám, v mixe využili viacero relevantných médií, ako napr. HNOnline, SME, Topky, Startitup či Podnikam.sk. Vznikla séria inšpiratívnych článkov, ktorých súčasťou bol aj prieskum či infografika

Bonus: Podpora Matejovi Tóthovi

Slovenská Sporiteľňa vytiahla počas uplynulej vianočnej sezóny niečo naozaj nevídané. Zastavili svoje aktuálne kampane a všetok priestor venovala napraveniu reputácie Mateja Tótha, športovca roka, víťaza olympiády, či majstrovstiev sveta. To všetko v čase, keď nebolo jasné, ako to dopadne. Tomu sa hovorí mať poriadnu guráž.

analýze o goodvertisingu sa dočítate, že žijeme v hypersúťaživom prostredí. Keď sú produkt či jeho výhody nerozlíšiteľné od ostatných, vyberáte si podľa príbehu, svojich hodnôt, presvedčenia. Celá kampaň mala nakoniec veľmi pozitívne znalostné parametre.

Jednohubky

A ešte zopár kreatívnych realizácií, ktoré síce neboli súčasťou väčšieho balíka, ale to im na kráse neuberá.

Topky pre ZSE pripravili pre svojich čitateľov sumár tipov, ako žiť ekologickejšie, ušetriť peniaze aj pomôcť zachrániť planétu. Súčasťou bol aj rozhovor s praktickými ukážkami výhod fotovoltaických panelov. Článok mal takmer 15 tisíc čítaní a priemernú dobu čítania cez 3 minúty.

O škodlivosti fastfoodov a McDonaldu ako leadra v tomto segmente sa napísalo mnoho článkov, nakrútilo mnoho dokumentov. McDonald v Kanade vytvoril krásny obsahový projekt “Our food. Your questions.”, kde obšírne, prostredníctvom videí i článkov zodpovedá zákazníkov. A tak sa celý svet môže dozvedieť, že hranolky nevyrába z umelej hmoty a z čoho sa vyrába mäso do žemlí.

SME creative zase vycestovali do McDonald´s fabriky v Maďarsku a napísalo krásny longform článok, z čoho sa vyrábajú kuracie nugetky. Článok mal cez 60.000 čítaní, čitateľsky zaujímavé a pútavo spracované.

A Smečko ešte raz, pretože sa im podaril vytvoriť natívny rekord. Článok pre Generali opisoval profesie, pri ktorých zarobíte viac, ako by ste čakali. Prečítalo si ho spolu cez 140.000 (!!) ľudí, ktorí ho aj 638x zazdieľali. Skvelý redaktorský výsledok.

Refresher je známy svojou schopnosťou zaplniť rozličné hipsterské bistrá a kaviarne tak, že mileniáli na svoje bezkofeínové laté a tekvicový raw koláčik čakajú v radoch až von na ulicu :-) To sa im podarilo aj s reštauráciou American Bistro, ktorá dokonca musela zatvoriť podnik, lebo im došli zásoby mäsa. O celý proces a čísla sa podelili v peknej case study.

Zaujímajú vás aj ďalšie inšpiratívne obsahové kampane a kreatívne využitia natívnej reklamy? Pridajte sa do FB skupiny Content marketing community SK/CZ.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.