Youtube
StoryEditor

Čo nás naučila práca s influencermi - časť druhá

Už na začiatku sa s influencerom dohodnite na presnom počte výstupov či impresiách.

Za úspešnou kampaňou postavenou na influenceroch stojí množstvo práce. Influencer marketing totiž prináša rôzne nástrahy, ktoré môžu výsledok kampane výrazne ovplyvniť. Ak nechcete nechávať nič na náhodu, môžete sa inšpirovať našimi poznatkami, ktoré sme získali za viac ako polrok intenzívnej spolupráce s influencermi. Po tom, čo sme sa venovali situáciám, ktoré sa objavujú na začiatku práce s influencermi, sa v tejto časti budeme venovať tomu, čo môže nastať, keď kampaň s influencerom odštartuje.

Dohodnite si, ako budete vyhodnocovať spoluprácu

Každá kampaň má KPI a inak by to nemalo byť ani pri spolupráci s influencermi. Nenechajte nič na náhodu a aj influencerovi určte KPI, ktoré musí spoluprácou splniť. Vychádzajte pritom zo štatistík, ktoré by vám mal poskytnúť, a dohodnite sa na počte výstupov a zároveň aj impresiách, ktoré tieto príspevky majú dosiahnuť. Netreba mať ale vysoké nároky. Ak má influencer desaťtisíc sledovateľov, neočakávajte, že každý jeho follower výstup uvidí. Dohodnuté KPI však pomôže na konci spolupráce určiť, ako bola úspešná. Ak influencer nedosiahol dohodnutý počet impresií (napríklad preto, že jeho výstup sa stratil v množstve iných, ktoré publikoval v rovnaký deň), požiadajte ho o vytvorenie ďalšieho výstupu zadarmo. Aj takto si zabezpečíte úspešnú kampaň a naučíte influencerov pristupovať k spoluprácam dôslednejšie.

 Influencer pochváli, ale aj skritizuje

Najmä blogeri, ktorí skúšajú rôzne produkty, sú známi tým, že výrobky pochvália aj skritizujú. Zvyčajne nejde o platenú spoluprácu, a preto o svojich skúsenostiach rozprávajú na rovinu. Čo však robiť, ak influencerovi nesadne produkt recenzovaný v rámci spolupráce? Ak chcete, aby influencerov výstup pôsobil prirodzene, nechajte ho povedať aj to negatívne, samozrejme, ak ide o drobnosť, ktorá nepokazí celkový dojem. Ak by mal influencer vážne ťažkosti pri používaní produktu, ako sa nám stalo počas kampane pre istú značku kozmetiky, hľadajte kompromis. V našom prípade šlo o jediný výrobok v rámci novej rady produktov, a tak sme nechali influencera priznať, že mu nesadol. S ostatnými produktmi série bol naopak spokojný, a tak ani táto jedna negatívna skúsenosť, neovplyvnila konečný výsledok spolupráce.

Čo s konkurenciou?

Ako sme už uviedli, influenceri dokážu fungovať vďaka spoluprácam. Ak nemáte rozpočet na to, aby ste influencera zaplatili tak, že už nebude musieť prijímať iné spolupráce, chcieť od neho, aby ostal verný iba vašej značke, nie je na mieste. To ale neznamená, že by mal influencer brať spolupráce hlava-nehlava. Predtým, než oslovíte influencera, pozrite si jeho kanály. Sledujte, aké značky propaguje, ako často, a či si viete predstaviť, že by sa medzi nimi objavila tá vaša. V závislosti od rozpočtu sa s influencerom dohodnite na tom, ako bude pristupovať k ostatným spoluprácam. Z nášho pohľadu nie je nič zlé, ak má influencer spoluprácu s inou značkou, pokiaľ to samozrejme nie je priamy konkurent. Určite by influencer nemal spájať spolupráce do jednej a ideálne by mal platené výstupy publikovať s časovým odstupom, aby každá značka dostala svoj priestor.

Požiadajte influencera, aby povedal pravdu

V obsahu influencera niekedy len ťažko rozoznať, či sa v ňom výrobok objavil, pretože influnecer mal za to zaplatené, alebo má produkt naozaj rád a chce ho odporučiť svojim sledovateľom. Označovať sponzorovaný obsah by mal každý seriózny influencer nielen z dôvodu transparentnosti ale aj úprimnosti voči svojim followerom. Ak začínate spoluprácu s novým influencerom, požiadajte ho, aby spoluprácu označil alebo aspoň v príspevku priznal.

Pomôžte influencerovi rásť

Fungujúca spolupráca s influencerom neprináša prínos len značke. Aj šikovný influencer z nej dokáže vytĺcť viac ako len honorár. Partnerstvo so značkou mu totiž dáva šancu rásť a bolo by naozaj hlúpe, ak by ste influencerovi nevytvorili podmienky na ďalší rozvoj. Veď s každým novým followerom sa zvyšuje potenciálny zásah vašej kampane. Influencera preto neváhajte zapojiť do aktivít na vašich sociálnych sieťach, kde sa o ňom dozvedia vaši vlastní sledovatelia. Ničím výnimočným by nemalo byť ani zaplatenie podpory influencerových výstupov na sociálnych sieťach. Ak ide o veľkú kampaň, v rozpočte by sa tieto peniaze mohli nájsť. Zaplatením boostu si zvýšite dosah originálneho kontentu od influencera a pomôžete mu rásť, čo nie je iba múdry ale aj strategický krok.

Popísať všetky situácie, ktoré môžu nastať počas spolupráce s influencermi, by hádam vyšlo ešte na niekoľko článkov. My sme sa snažili ponúknuť skúsenosti z tých najčastejších a najviac vplývajúcich na výsledok kampane. Určite si radi vypočujeme, s čím ste sa potýkali vy pri vašich spoluprácach. 

A ak chcete vedieť, aké výsledky nám a našim klientom priniesla spolupráca s influencermi, toto video od Patry Bene, ktoré získalo viac ako 50-tisíc videní, hovorí za všetko.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:18