Čo je podľa vás zdravšie? Výrobok, ktorého 95 percent je bez tuku, alebo výrobok, ktorý obsahuje 5 percent tuku? Samozrejme je to to isté, avšak forma akou informáciu odovzdáte môže mať zásadný vplyv na to, čo si z toho odnesú ľudia. Možno si pamätáte ako francúzsky obchodný dom Intermarché propagoval „divné“ ovocie a zeleninu. V kampani zameranej proti plytvaniu jedlom odpromoval krivé mrkvy či čudné citróny poukazujúc na to, že sú rovnako hodnotné ako pekne vyzerajúca zelenina a ovocie. Pozrite si výsledky kampane v tomto videu:

Hádajte ako dopadol pokus, v ktorom dali ľuďom na výber: zo 600 smrteľne ľudí môžeme zachrániť novým liekom pravdepodobne 200, alebo skúsime starší liek, ktorého účinok spôsobí, že s pravdepodobnosťou jednej tretiny vyliečime všetkých, ale je tu dvojtretinová pravdepodobnosť, že všetci umrú. Ľudia si samozrejme vybrali prvú možnosť, aj keď obe sú rovnaké. Správna formulácia môže úplne zmeniť postoj ľudí. A to samozrejme nielen v reklame. Ktorá z týchto viet podľa vás bude partnerkou prijatá lepšie?

Zdroj: archív

​Intermarché v inej kampani ponúkol svojim zákazníkom ochutnávku jogurtov. V téglikoch mali postupne ochutnať ten s najvyšším obsahom cukru, ďalší v poradí mal menej cukru a ochutnávali až po ten s najnižším obsahom cukru. Hneď po ňom sa však mali vrátiť k prvému, najsladšiemu. A zrazu sa im zdal presladený. Touto formou ich upozornili na to, že je neprirodzené, a samozrejme aj nezdravé, jesť veľa cukru. Pozrite si aj case video:

To, ako poviete nejakú informáciu je v reklame veľmi dôležité. Preto nemám rád reči typu „nepotrebujeme kreativitu, len nech to funguje“. Tá kreativita spočíva práve v tom, že poviete veci spôsobom, ktorý zafunguje lepšie. A v tom je čaro reklamy, ale aj akejkoľvek inej komunikácie.

Zdroj: archív

​Prečítajte si aj:

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.