Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Via negativa je filozofia, ktorú opísali už starí Gréci a Rimania. Je to teória, podľa ktorej nevieme odpovedať na otázku ako dosiahnuť úspech, ale vieme presne pomenovať čo úspechu bráni a čo ho ničí.

Zdroj: archív

​Ľudstvo má odnepamäti ambíciu pochopiť veci, dianie, svet, seba. Sústredíme sa na analyzovanie, hypotézy, racionálne "vysvetľovačky" a míňame tak čas a energiu na aktivitu, ktorá často nevedie nikam. Maximálne tak k dezilúzii z toho, ako málo vieme o príčinách javov. Americký multimilionár Warren Buffet tiež využíval negatívnu cestu. Vyhýbal sa problémom a uspel.

Zdroj: archív

​Načo nám to je v komunikácii a reklame? Via negativa sa využíva pri vyhodnocovaní rizík komunikácie, kedy ako diablov advokát skúšate nájsť nedostatky a potenciálne problémy: či vaša kampaň nedehonestuje, neuráža, nezľahčuje niečo vážne a podobne. Všelijakí stratégovia a konzultanti majú nošu tipov čo a ako robiť. V praxi je však oveľa dôležitejšie sústrediť sa na to, čo nerobiť. Ak vám nejaká stratégia nezafungovala, poučte sa z nej a neopakujte ju.

Zdroj: Fina

Zdroj: Print čerpacích staníc Fina z roku 1962, foto: Mid_Century Ads, Taschen

Prečítajte si aj:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.