Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Mnoho značiek chce osloviť všetkých, masy a potom sú také nemastné - neslané. Nikoho sa nechcú dotknúť a potom sa neprejavia radšej vôbec. Ako niektorí ľudia.

Zdroj: archív

„Nemôžeš byť s každým kamarát...“ rapuje otec slovenského hip-hopu Vec v jednej zo svojich piesní. To isté platí aj pre značky, ktoré sú aktívne, chcú tvoriť hodnoty a byť prínosom pre spoločnosť – a to je najvyšší level pri vytváraní hodnotných brandov.

 

Zdroj: archív

Silná osobnosť by mala mať názor a nemala by sa ho báť vyjadriť. Málo je takých značiek ako IKEA, ktorá otvorene píše vo svojom katalógu o lesbickom páre tvoriacom rodinu, či o bývaní utečencov bez strechy nad hlavou. Na podporu utečencov IKEA zriadila vo svojej predajni izbu zariadenú presne tak, ako ju má jedna sýrska rodina. Mohli ste sa tak ocitnúť „priamo v ich obývačke“, pozrite video:

Aj na Slovensku máme značky, ktoré sa neboja nahlas hovoriť o háklivých témach. O2 sa postavilo na obhajobu cícerovej nátierky, ktorá bola krivo obvinená zo šírenia nákazy, spolu so Slovenskou sporiteľňou sa zastali aj bežca Mateja Tótha, ktorému zastavili činnosť pre podozrenie z dopingu. V oboch prípadoch to mohlo dopadnúť aj zle – keby sa ukázalo, že Tóth naozaj dopoval, tak to urobí trochu reputačnú galibu firmám.

Ešte háklivejšia bola téma utečencov. V rámci nej podporila Výzvu k ľudskosti napríklad aj firma Curaprox. „Je pre nás dôležité otvárať aj témy, ktoré sú na Slovensku v úzadí, často neobľúbené až kontroverzné. Týmto spôsobom dávame najavo náš postoj ako značky k spoločenským témam. “ povedala na cenu Marketér roka nominovaná Lucia Rabatinová v rozhovore pre Stratégie.

Ak ste o niečom presvedčení, nehanbite sa za to, nebojte sa a povedzte to nahlas. V medziach zákona samozrejme.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.