archív R.S.
StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Syndróm skupinového myslenia

Klienti sa často snažia zapracovať názory všetkých v zasadačke. Aj kvôli alibizmu.

Človek prirodzene túži byť súčasťou väčšieho celku, nejakej skupiny. História ľudstva dokazuje, že tí, čo vytŕčajú sú buď obdivovaní, ale oveľa častejšie sú z nich vydedenci. Prípadne oboje ako napríklad Napoleon.

Keď príliš vytŕčate, môžu vás ostatní vylúčiť, neprijať, odstrkovať. Ľudia preto prirodzene v skupine, v ktorej nemajú väčšinový názor, radšej mlčia, ako by riskovali nevôľu ostatných. A preto "spriemerovaním ostatných vznikne priemerný názor".

Táto chyba v uvažovaní vedie často k pripomienkam klientov, v rámci ktorých sa snažia zapracovať názory všetkých, ktorí boli práve vtedy v zasadačke. Často to dopadne tak aj kvôli alibizmu. Ľudia neradi berú na svoje plecia zodpovednosť a radšej ju rozložia na plecia celej skupiny, všetkých = nikoho.

Avšak, mal som jedného klienta, ktorý mi povedal pri projekte (na ktorom mu veľmi záležalo), že rozhodne sám. Vypočul si názor viacerých, ale aj tak si nakoniec povedal a presadil svoj. Tak vznikajú veľmi odvážne a často aj úspešné kampane.

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 04:15