Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Čoho sa bojíte viac? 99 % šance, že je voda toxická a zomriete, alebo 1 % šance, že je voda toxická a zomriete? Asi sa bojíte rovnako, že zomriete, však?

Dvaja vedci z chicagskej univerzity vyskúmali, že ľudia sa rovnako boja 99 percentného rizika znečistenia vody toxickými látkami ako jedno percentného.

V inom experimente čakali dve skupiny ľudí na elektrický šok. V jednej bola pravdepodobnosť šoku 50 %, v druhej ju znižovali z 20 % na 10 % až 5 %. Vedci merali level stresu účastníkov pokusu a u všetkých bol úplne rovnaký.

Zdroj: archív R.S.

​Samozrejme, je múdre snažiť sa o znižovanie rizika, ale uvedomme si, že potenciálny neúspech je tu vždy. A aj jedno percentné zlyhanie budú ľudia prežívať rovnako ako stopercentné.

Najúčinnejším spôsobom, ako sa vysporiadať s rizikom, je vyhýbať sa mu. Na tomto princípe - prevencii, je postavených niekoľko kampaní, ktoré riešia bezpečnosť na cestách.

Jednou z mojich najobľúbenejších je kampaň Meet Graham. Graham je objekt, socha, vedcami a umelkyňou vytvorená verzia ideálneho ľudského organizmu, ktorá by mohla prežiť ľahšiu autonehodu. Takto nesexi by sme museli vyzerať, aby sme mohli jazdiť bez bezpečnostných pásov:

Dokonalá bola kampaň poisťovne If Insurence, ktorá vytvorila navigáciu do auta hovoriacu detskými hlasmi. Vyskúmali, že ľudský mozog automaticky venuje zvýšenú pozornosť detskému hlasu a fungovalo to. Pozrite si video:

Zdroj: Rolf Dobelli, Umenie jasného myslenia

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.