08.07.2018, 09:31

Týždeň v médiách: Zarež naparovaciu žehličku a pozvi si do vane prdelku

Ktoré značky to s reklamou v médiách prehnali?

Týždeň v médiách: Zarež naparovaciu žehličku a pozvi si do vane prdelku
Zdroj: Youtube/Alza

​Vitajte v najnovšom Týždni v médiách. Vlastne tento bude skôr o reklame v médiách. Máme zopár príkladov, ktoré nielen tento týždeň rozbúrili hladinu verejnej mienky. Ich neštandardná komunikácia ide často cez hranu. Niektoré zo značiek síce hovoria o čiernom humore, ale ani ten nie je vždy úplne na mieste.

Keďže sme už začali čiernym humorom, spomenieme Alzu, ktorá si v Česku v uplynulom týždni svojsky v štýle cez čiaru a "bez úcty k vlastnej histórii" pripomenula upálenie Jana Husa. Pre zákazníkov pripravila špeciálny balíček s názvom Jan Hus Starter Pack, súčasťou ktorého sú rôzne predmety, ktorých spája oheň. Okrem grilu, podpalovača aj knihu o Janovi Husovi či film Hoří, má panenko.

Iný typ čierneho humoru predviedol v Česku ešte začiatkom roka Kaufland, ktorý sa rozhodol počas najromantickejšieho sviatku v roku Valentína - nebyť romantický. Namiesto čokoládovej bonboniéry ponúkol svojim zákazníkom "chladené srdce v akcii". 

Zdroj: Facebook/Kaufland

​V Česku ešte zostaneme. Pred koncom roka sa tam objavila reklama českého pivovaru Bernard, ktorý sa vysmieval z kampane  #MeToo. Na svojej reklame zobrazil Babu Jagu zo známej ruskej rozprávky Mrázik. Na obrázku nechýbalo známe spojenie #MeToo, ktoré vlastne hovorilo o tom, že aj Baba Jaga sa stala obeťou sexuálneho zneužitia.

Zdroj: Bernard

​Tak ale poďme domov. Konkrétne za Kristínou a Igorom Timkom, ktorí sú hlavnými postavami klipu pre Dermacol. Ich reklama ma prekvapila počas varenia obeda na Cyrila a Metoda. Vybehla nečakane z televíznej obrazovky. Myslela som, že toto video Dermacol stiahol po obrovskej vlne kritiky. Ale nie, značka ho nasadila do televízie a tak mi Igor Timko počas obeda spieval: "Konečne večer, zabudni na telku a radšej pozvi k sebe do vane prdelku", text, za ktorý by sa hanbil aj začínajúci copywriter.

Zdroj: Youtube/Dermacol

​Ak by ste si chceli pozrieť televízny spot, páči sa. To, že existuje aj dlhšia onlinová verzia, hovorí o tom, že klip nebol natočený v deväťdesiatych rokoch.

Po romantike prešla krutá realita. Opäť sme pri Alze. Jej zelený mužík ponúka "masaker cien". "Zarež naparovaciu žehličku alebo LED televízor Samsung," vykrikoval na mňa zelený šialenec, ktorý popritom hlava-nehlava motorovou pílou rozrezával vysoké ceny, z ktorých naokolo striekalo niečo červené.

Ale aj v zahraničí majú značky rôzne prešľapy. Napríklad počas MS vo futbale v Rusku sa tak stalo Burger Kingu. Ten na ruskej sociálnej sieti VK, ktorá funguje ako Facebook, vyzval ženy, že ak otehotnejú s futbalovou hviezdou, môžu získať 3 milióny ruských rubľov (40,7 tisíc eur) a k tomu navždy zadarmo burger Whopper. Status nemal dlhú životnosť Burger King ju okamžite stiahol.

Najskôr sa sama seba pýtam ako je možné, že nikto nezastaví tieto hlúposti  a nikomu nedochádza, že aj vkus má svoje hranice? Vzápätí si ale odpoviem, že aj majster tesár sa niekedy utne. A platí aj to, že opakovaná sranda, už žiadna zábava nie je.

Strategický newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.