Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.07.2018, 19:04

Omyly a fenomény komunikácie: Stratené náklady

Keď ste v kine a nepáči sa vám film, ale ostanete do konca, lebo ste zaň zaplatili. Alebo keď máte kampaň, ktorá vôbec nefunguje, ale nezastavíte ju, lebo už stála veľa peňazí. To sú klamy stratených nákladov. Ale je to jedno, už ich aj tak nezískate späť.

Omyly a fenomény komunikácie: Stratené náklady
Zdroj: Róbert Slovák

Nikdy si nemôžete byť stopercentne istý tým, že vaše rozhodnutie bolo správne. Je dobré si nechať otvorenú cestu na jeho zmenu. Zastaviť projekt, keď nevychádza dobre, a vyrovnať sa s tým, že sme urobili chybu. To je racionálne správanie.

Prečo nás máta klam stratených nákladov? Jedna je to kvôli túžbe po stabilite, o snahe budiť dôveryhodný dojem. Veď predsa, ak niečo nedokončím, spoločnosť to bude hodnotiť ako neúspech. Sám som to zažil, keď som nedokončil film Fabrika smrti. Čo je to za producenta, ktorý nedokončí film? Dostať z toho sa dá napríklad obrátením nevýhody na výhodu. Tak som nakrútil paradokument Prvý slovenský horor - film o tom, prečo som nedokončil ten film predtým. 

Prednedávnom internetmi prehrmela „kauza” v ktorej sa streetartové umenie na námestí SNP v Bratislave prekrylo reklamou na IKEA. Po veľkej kritike sa IKEA rozhodla svoju reklamu stiahnuť. To je pekná ukážka toho, ako zastaviť aktivitu, ktorá nedopadla dobre.

Zdroj: Rolf Dobelli, Umenie jasného myslenia 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.