Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.08.2018, 08:31

Týždeň v médiách: orokuratie, vraj a kauza sa stala v Nemecku. Príbeh uneseného Vietnamca stále živí médiá

Plus Matej Tóth pre Slovenskú sporiteľňu. Prečo ho už neuvidíte na bilboardoch?

Týždeň v médiách: orokuratie, vraj a kauza sa stala v Nemecku. Príbeh uneseného Vietnamca stále živí médiá
Zdroj: Zomri

"Vážení páni, poslanci, vážená pani ministerka, vážení páni, dámy", takto otvoril zasadanie Výboru NR SR pre obranu a bezpečnosť Anton Hrnko. Tušíte správne, témou aj tohto týždňa v médiách bol únos Vietnamca. Exminister vnútra Robert Kaliňák absolvoval detektor lži, výsledkom je, že v o únose Vietnamca neklamal. Kaliňák ale okamžite vyzval Denník N, aby sa ku kauze postavil rovnako zodpovedne. Šéfredaktor Denníka N Matúš Kostolný pre Hospodárske noviny zareagoval: "Priniesli sme výpovede svedkov únosu. Detektor lži neznamená, že Slovensko sa na ňom podieľalo. Dnes už o tom nepochybujú ani nemeckí vyšetrovatelia, ktorí sa prípadu na rozdiel od Slovenska už rok venujú," povedal pre HN Kostolný.

Ku kauze sa vyjadril aj riaditeľ SIS Anton Šafárik. Ten potom ako nezvládal kadenciu novinárskych otázok a nepomáhalo niečo v zmysle ako: chlapi, pomaly, veď ja vám chcem odpovedať", zrazu oznámil, "tak dobre, vy ste trošku niekde inde, ja sa vám prispôsobím" priniesol informácie v štýle SIS o tomto vôbec nevedela, nie je to v našej kompetencii, je to úloha rezortu vnútra. Rezort vnútra tvrdí, že skutok sa stal v Nemecku, prečo potom toľká pozornosť na Slovensko? A tak dookola. Slováci začali vyšetrovať, to čo vyšetrujú Nemci skoro rok.

Iný štýl komunikácie zvolil Béla Bugár.  Po internete koluje niečo takéto:

​Túto odpoveď zjavne písal v chvate, a aj preto sa orokuratie stalo hitom Facebooku.

A popri tom všetkom vychádza prieskum agentúry Focus o preferenciách pre parlamentné voľby:

Zdroj: Hospodárske noviny - Focus

​Takto informovali o najnovších výsledkoch médiá:

Výsledky Focusu si všimli aj  Hlavné správy, ktoré zároveň napísali  upozornenie, v ktorom odznelo: "Pretože prieskumy agentúr sa pri posledných parlamentných voľbách od skutočných výsledkov značne líšili, k výsledkom aktuálnych prieskumov pristupujte s použitím kritického myslenia".

To kritické myslenie znamená, že najpodstatnejšie z celého prieskumu je to, že Most Híd je na konci zvoliteľnosti a doplnenie slovíčka vraj. Takto nejako: Hlavné správy: Prieskum agentúry Focus: Most-Híd opäť na chvoste zvoliteľnosti do parlamentu, Progresívci vraj majú blízko ku zvoliteľnosti 

Slovíčko vraj novinári využívajú bežne, nemyslím si, že ide práve o príklad správneho kritického myslenia:

  • Vraj nemal byť v septembri burčiak. Ale našťastie dostal od ministerstva výnimku a môže sa predávať skôr ako po iné roky. Dôvodom sú vraj vysoké teploty a fakt, že dozrel skôr, čo sa deje počas posledných rokov často. Ale našťastie burčiak bude.
  • Vraj Slováci veria na duchov, obzvlášť v Galante.
  • Vraj už nebude také teplo ako doteraz.
  • Vraj kvôli teplotám odsunú začiatok školského roka na neskôr. Ale v tom čase vraj vysoké teploty nebudú a tak sa začne škola načas.
  • Vraj vedci objavili delfína, ktorý sa podobá na veľrybu. Ale vraj nechcú aby sa volal "velfín". Ale to je vraj fakt.
  • Ale už vážne.

Je veľmi chvályhodné, že v médiách rezonoval tento týždeň aj Matej Tóth, ktorý si vybojoval na ME v Berlíne krásne striebro. Práve v tom čase prišla Slovenská sporiteľňa s novou kampaňou, kde hlavnou postavou je práve úspešný športovec.

Slovenská sporiteľňa okrem novej kampane oznámila, že končí s propagáciou reklamy na bilboardoch. Takto chce prispieť k čistejšiemu prostrediu bez vizuálneho smogu. Veľké gesto, ktoré ocenila verejnosť, uvidíme ako to poteší majiteľov bilbordových spoločností.

​Mnohí si to možno neuvedomujú, ale kampaň s Matejom Tóthom by štartovala aj v čase, keby sa mu nepodarilo získať v Berlíne žiadnu medailu. Slovenská sporiteľňa podporila totiž Mateja už dávnejšie, v čase keď náš najlepší chodec dokazoval čistotou vo svojom biologickom pase, čím dokázala, že športovcovi dôveruje. A to by mohla byť pekná bodka za týmto Týždňom v médiách.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.