Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.08.2018, 09:30

Všetko bude .online s Websupportom, alebo ako sa z produktu stalo médium

Pri tvorbe tejto kampane, nebol použitý jediný programátor.

Všetko bude .online s Websupportom, alebo ako sa z produktu stalo médium
Zdroj: TRIAD

V Triade máme radi odvážne kampane. Kampane, ktoré sú vždy napoly krok do neznáma a napoly čisté šialenstvo. Keby mi niekto povedal, že raz budeme robiť kampaň, v ktorej vyrobíme 60 webstránok v priebehu 30 dní, asi by som ho sprvoti, oprávnene, považoval za šialenca. Odvážne kampane potrebujú odvážnych klientov a je našim šťastím, že takých máme. Ale poďme pekne po poriadku.

Náš klient Websupport, slovenská webhostingová spoločnosť a registrátor domén má produkt, Vlastná webstránka, ktorý zákazníkom umožňuje v intuitívnom rozhraní vytvoriť si, áno uhádli ste, vlastnú webstránku. Najväčšou výhodou služby je podpora v slovenskom jazyku a tiež priaznivá cena. Produktu sa od spustenia darilo celkom slušne a klient sa rozhodol pre klasickú výkonnostnú PPC podporu, ktorá však nepriniesla očakávané výsledky.

Zdroj: TRIAD

​Rozhodli sa teda produkt podporiť kreatívnou kampaňou a vytvorili balíček, v ktorom zákazník ku každej vytvorenej stránke dostal zadarmo aj .online doménu. Primárnym cieľom mesačnej kampane bolo dosiahnuť 1 700 užívateľov, ktorí si otvoria demo - dvojnásobok oproti mesačnému priemeru 800 až 900 spustení dema. Sekundárnym cieľom bolo zvýšiť brand awarness značky Websupport ako takej u general public so špecifickým zameraním na kreatívne komunity.

Ako sme sa s tým vysporiadali? Ľudia, ktorí niečo tvoria, prezentujú, alebo predávajú si neuvedomujú, že by im ich vlastná webstránka mohla pomôcť, ba čo viac, z vlastnej alebo zdieľanej skúsenosti si pod tvorbou webstránky predstavujú ako finančne a časovo náročný proces a radi sa mu vyhýbajú. Našou primárnou úlohou bolo presvedčiť ich, že to môže byť nielen lacné, ale aj veľmi ľahké. Vytvoriť si vlastnú webstránku vo Websupporte, je totiž tak ľahké, že ju môže mať skutočne čokoľvek.

Byť .online môže byť doslova hocičo? Akože fakt všetko. Napríklad: TrapnaChvilkaTichaVRozhovore.online, ZvysokMaslaNaNoziPoNatretiChleba.online, alebo NakupnaPanikaPredStatnymSviatkom.online.

A tak sme priamo v propagovanom toole, bez pomoci programátora, v zostave dvaja copywriteri a traja art directori vytvorili sériu 60tich bizarných webstránok, v ktorých sme okrem obsahu komunikovali jeden základný message: “Dnes už môže byť online skutočne čokoľvek. Vyskúšajte si to aj vy.” Odklik ich potom vždy nasmeroval priamo do Demoverzie.

Zdroj: TRIAD

Všetky webstránky si potom mohli pozrieť na kampaňovej stránke. Aby to celé nebol len samoúčelný chaos, ktorý umrie bez povšimnutia, zabezpečili sme v rámci mediálnej stratégie aj mediálne výstupy na sociálnych sieťach. Našim primárnym médiom boli Facebook a Instagram, kde sme využili cielenie na TOP 20 interestov a TOP 20 lokácií.

Napríklad interest cats, dostal stránku VahanieMackyPriDverach.online, lokácia Kysuce zasa PravyUholNaSutokuKysuceACiernankyVCadci.online. Každá stránka mala niekoľko adsetov a samozrejme aj nejaký ten remarketing.

Zdroj: TRIAD

Okrem toho vzniklo 10 špecifických stránok zacielených na kreatívne komunity a kultúrne centrá. Vyberáme napríklad KlbovyRadiatorNavernisaziVTabacke.online pre Košickú Tabačku Kulturfabrik, NeexistujuciPamatnikMilaUrbanaNaUrbanmarkete.online, alebo ZrnkoPrachuNaPodiuVZahrade.online pre Bystrickú Záhradu.

Zdroj: TRIAD

​To čo však posunulo kampaň o level vyššie boli reaktívne webstránky, pomocou ktorých sme boli schopní reagovať na dianie pri aktuálnych témach, v podstate okamžite. Takže keď sa roztrhlo vrece s prezidentskými kandidátmi, vytvorili sme pre ľudí stránku: KtoEsteNekandidujeNaPrezidenta.online, aby im pomohla lepšie sa zorientovať v ťažko prehľadnej situácii.

Zdroj: TRIAD

​Keď Bratislavu zaskočila blesková povodeň pripravili sme stránku BajkalskeJazeroNaBajkalskej.online. Piatkové popoludnie patrilo stranke: PiatkovaKolonaPriZlatychPieskoch.online, pondelkové rána zasa ovládla stránka StredopruhariNaD1.online, ktorej ppc nazbieralo úctyhodných 160 komentárov.

Zdroj: TRIAD
Zdroj: TRIAD

​Jednoducho boli sme všade tam, kde sa niečo šuchlo, a to nielen v newsfeede, ale aj v komentároch.

Zdroj: TRIAD

​Na záver kampane sme si pre nich pripravili súťaž, v ktorej sme vyzvali ich kreatívne duše, aby sa s tvorbou popasovali sami a tých najkreatívnejších sme odmenili 2 ročným predplatným služby.

Zdroj: TRIAD

​Kampaň dopadla mimoriadne úspešne, nakoľko sme primárny cieľ splnili s 9088 návštevami demoverzie na 534 %. Okrem toho sme dosiahli 3 milióny impresii na Facebooku a Instagrame so zásahom 500 tisíc unikátnych používateľov. 50 percentný nárast predaja year-to-year je už len pomyslenou čerešničkou na torte.

Všetky kampaňové weby si môžete pozrieť na vsetkobude.online. No a keby ste niekedy rozmýšľali, či si dopriať vlastnú webstránku, pamätajte, že dnes už môže byť online skutočne čokoľvek.

Napríklad aj TlacovaSpravaOKampani.online.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.