Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.09.2018, 12:48

Omyly a fenomény komunikácie: Áno, všetci máme prekážky

Čím odvážnejšiu vec ideme urobiť, tým viac prekážok máme vo vlastnej hlave.

Omyly a fenomény komunikácie: Áno, všetci máme prekážky
Zdroj: Youtube

Vedeli ste, že Kopernik dvadsať dva rokov tajil svoje poznatky o tom, že sa Zem točí okolo Slnka a nie naopak? Sám v sebe si vytvoril prekážku, strach z toho, že sa mu iní vysmejú. Až ho jeden z jeho študentov nakoniec presvedčil, aby s tým išiel von. Ako to dopadlo, vieme všetci.

Pharrell Williams pred pár rokmi hovoril na Cannes Lions o tom, ako tvoril celosvetovo úspešný hit Happy. Zdá sa, že aj hviezda jeho formátu sa borí s podobnými problémami ako my: presvedčiť ľudí (producentov, vydavateľstvá, investorov,... jednoducho svojich „klientov“) o tom, že to, čo robí a chce urobiť, bude dobré a úspešné. Sranda. Veľmi skromne hovoril o tom, aké mal šťastie v živote, najmä, že stretol tých správnych ľudí - aj keď mu až tak neveria. Ako veľmi dôležitú vec pre úspech hitov uvádzal vizuál. „Bez dobrého vizuálu neurobíte zo žiadnej dobrej skladby celosvetový hit.” Inak niečo podobné hovoril na Cannes Lions aj Marylin Manson. Jeho tvorba sa začína názvom skladby, potom k nej vymýšľa vizuál a nakoniec sa to podľa jeho vlastných slov snaží nepokaziť hudbou.

Nakoniec Pharrellovi povedali, že tak dobre, ale musí to mať masívnu kampaň. A tak vznikol 24 hodinový videoklip a homevideo reakcie z celého sveta – to bola riadená aktivita. Pozrite si case study k tejto kampani, v ktorej sa mihne aj Slovensko, ako inak, v kroji:

Bol to pekný príklad davovej psychózy, o ktorej som už v tejto sérii písalČím odvážnejšiu vec ideme urobiť, tým viac prekážok máme vo vlastnej hlave, ale aj vo svojom okolí. Nenechajme sa odradiť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.