Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Každý mesiac sa v Stratégiách stretávajú odborníci tak zo strany zadávateľov, ako aj kreatívnych odborníkov, aby zhodnotili tie najlepšie reklamy, ktoré pribudli na slovenskom trhu. A každý mesiac spomedzi všetkých prihlásených vyberá porota Stratégií tie najlepšie práce. Keďže pri hodnotení nemôžete byť všetci, rozhodli sme sa vám priblížiť pohľadom zo zákulisia. Vitajte pri prvom Backstage z Hodnotenia Stratégií!

Na úvod trochu štatistiky a faktov. Celkom sa do augustového Hodnotenia  prihlásilo 35 prác. Najviac prác prihlásila agentúra MADE BY VACULIK (8), najpočetnejšia kategória za august bola kategória Print - hodnotili sme tu 7 prác. Zoznam všetkých hodnotených prác nájdete tu. Najväčší počet v danej kategórii ale neznamená hneď, že ide aj o najlepšiu kvalitu. Porota sa zhodla, že v tomto mesiaci sa najviac vydarili práce v kategórii Rádio. A len pripomínam, že Stratégie už pol roka spolupracujú s iniciatívou Rádio funguje, kde sú združené najpočúvanejšie komerčné rádia na Slovensku - Rádio Expres, Fun rádio a rádia patriace pod Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Vlna, Rádio Anténa Rock, Rádio Europa 2). Iniciatíva Rádio funguje chce takto pripomenúť, že rádio je na komunikáciu efektívne médium. 

Poďme teraz k hodnoteným prácam. Nebudeme hovoriť o všetkých, vytipovali sme také, o ktorých porota najviac diskutovala. A len pripomínam, že nie všetky sa nakoniec ocitli medzi tými najlepšími.

V kategórii TV spoty porota vyslovila uznanie spotu pre Kaufland - Školské tašky od malých superhrdinov od agentúry Respect APP. Porota ocenila nápad agentúry a dynamickosť spotu na tak obyčajné zadanie ako je "špeciálna akcia na školské tašky". 

Vo viacerých kategóriách bola prihlásená práca Nerozumieme pre Inštitút pre verejné otázky od agentúry Mark BBDO. Práca, ktorá chcela pripomenúť mladým výročie vstupu vojsk Varšavskej zmluvy na naše územie, skončila s priemerným hodnotením. Čo práci Nerozumieme chýbalo, aby dostala vyššie známky? To, o čom porota najviac diskutovala bola komplikovanosť myšlienky a nejasné posolstvo, ktoré sa spájalo práve s hlavným headlinom, písaným v azbuke.  Komplikovanosť myšlienky vidíme aj v poslednej vete rádiospotu, kde hlas vyzýva: "Nezabudnime, aby sme nemuseli znova "nerozumieť". Napriek trocha náročnému zneniu, získala kampaň najlepšie hodnotenie v tejto kategórii. 

Trochu viac čakala porota od prác v kategórii Print, kde nakoniec nevynikla žiadna práca, ak nerátame Logohry, ktoré už tradične predstavujú kvalitu - sú od agentúry Respect APP, ktorá ich vytvorila pre Prvú stavebnú sporiteľňu.

Zdroj: PSS

​Respect APP získal aj pekné hodnotenie v kategórii OOH, a to megaboardom "Niečo malé na cestu". Porota ocenila výber miesta (pútač bol umiestnený pri konkurenčnom obchodnom dome) spojený s vtipným copywritingom. 

Zdroj: Respect APP

Inou prácou, ktorej porota v kategórii Vonkajšia reklama pridelila najviac bodov práci agentúry TRIAD pre Plzeňský Prazdroj. Išlo o veľkolepý grafický obraz street art, ktorý skrášlil budovu v centre mesta. Jednoducho "úplne iný" OOH nosič, bez viditeľného loga, zato s nápaditou grafikou.

Kategória Social býva v Hodnotení často diskutovanou témou. Ten dôvod býva spravidla rovnaký. Agentúram chýbajú v prihláške údaje o výsledkoch, prípadne zásahu kampane. A keďže ide o kategóriu Social práve tieto údaju tu jednoducho patria. V budúcnosti budeme k prácam, kde bude tento údaj chýbať prísnejší - budeme ich agentúram vracať. V opačnom prípade by dostali o stupeň horšiu známku. Známka automaticky ide dole aj v prípade, že agentúra za úspech kampane považuje obrázok s "likemi". "Like" sa v kategórii Social považuje  za "must have" dnes to už nie je žiadny výrazný ani kreatívny počin, čo s týka interakcie na sociálnych sieťach. Poďme ale k poslednému Hodnoteniu.

Jednou z prác, ktorá sa hodnotila vo viacerých onlinových kategóriách bola práca od Head agency  - A do partie pre St. Nicolaus. Porota nemala ani tak výhrady k exekúcii, ako skôr k nie úplne zvládnutému insightu. Vytýkané boli aj stereotypy a gendrový pohľad v reklame, ktorý sa dnes už nenosí. Pozrite si video:

Naopak, porota veľmi ocenila prácu agentúry digitask. Úlohou agentúry bolo pozvať ľudí nielen na letecké dni v Sliači, ale aj odprezentovať nový model  Škoda Auto Slovensko. V digitask vymysleli, že  nové auto nechajú spadnúť z neba. Agentúra vytvorila model, ktorý prostredníctvom streamu spúšťala na zem. Podľa porotcov k dokonalosti práce chýbalo, aby namiesto napodobeniny spúšťali naozajstné auto:).

A do tretice z online kategórii - hodnotená bola aj práca agentúry This is Locco a jej  King Buvaj a jeho rady na spánok pre VÚB banku. Sérii online videí  chýbala podľa poroty patričná dynamika a hlavné posolstvo sa strácalo v textingu.

Už sme spomínali, že najlepšie hodnotenou kategóriou bola v tomto mesiaci kategória Rádio. O dve prvé priečky bojovali agentúry MADE BY VACULIK a Wiktor Leo Burnett. Nakoniec výhra v kategórii putuje do agentúry MADE BY VACULIK za prácu O zuboch  pre Union Zdravotnú poisťovňu. Agentúry si odnáša aj Rádio šupu za august. Blahoželáme! 

A na záver pochvala pre Zaraguzu, ktorej kampaň pre Baliarne obchodu Poprad  - Tajomstvo pravého kávičkára bola absolútnym a nespochybniteľným favoritom.

Prihlásené práce v auguste hodnotili:

Zadávatelia: Peter Holík (SLSP), Martina Jamrichová (HB Reavis), Marek Kopča (Hyundai Slovensko) Petra Novotná (Slovak Telekom).

Zástupcovia odborníkov v kreatíve:

Peter Darovec (Istropolitana Ogilvy), Braňo Mladý (MADE BY VACULIK), Jaroslav Vígh (Zaraguza), Martin Woska (TRIAD).

Poznámka: Štatút Hodnotenia Stratégií nájdtete tu. Podľa pravidiel, ak je porotca angažovaný v prihlásenej práci, danú prácu nehodnotí. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.