archív
StoryEditor

Týždeň v médiách: Hitparáda múdrostí Antona Hrnka

30.09.2018, 09:53
Samozrejme, že slovenské kopce nie sú zdvihnuté hokejky. Ale mohli by byť.

Poslanca SNS Antona Hrnka trápi už niekoľko dní jediný problém. A to je nové logo na dresoch našich hokejových reprezentantov. Podľa neho je to "paškvil na úrovni výtvarnej ‚tvorby‘ košických pseudoumelcov Kalmusa a Lorenza." Žiaľ, to vôbec nie je vtip, ale jeho výrok (a podľa nás aj urážka autorov loga) na margo štátneho znaku na dresoch našej národnej hokejovej reprezentácie. Podľa Hrnka "logo spĺňa všetky parametre paródie na slovenský štátny znak" Dôvod je ten, že "naše kopce nie sú hokejky". A aby sme tomu všetci jasne rozumeli, poďme všetkých postrašiť zrušenými dotáciami pre hokej a podobne. 

Ak by ste si pozreli Facebookový profil Antona Hrnka, zistili by ste, že tejto téme venoval dosť energie a najmä zopár statusov. Ale Anton Hrnko je tým známy. V pravidelných intervaloch si nájde tému, ktorá súvisí so slovenskou príslušnosťou a omieľa ju dookola. Pamätám si, že presne toto robieval môj dedo pri nedeľnom obede, keď babka neurobila rezne, ale niečo, čo nemal rád. Veď nedeľa na Slovensku, to sú predsa rezne. Ale nie o tom som chcela.

Anton Hrnko je skrátka odborník na všetko. Aj  na médiá.

Svojho času, ešte za šéfovania Václava Miku, sa obul do dvojbodky v logu verejnoprávnej RTVS.  "Dvojbodka má symbolizovať mňa ako platiteľa koncesionárskeho poplatku, mňa ako jedného radového príslušníka slovenského národa. A ja sa necítim ako dvojbodka." Myšlienku potom rozvinul: Chceli by sme, aby sa to v slovenčine volalo tak, tak ako sa to má volať: Slovenský rozhlas a televízia. A nie dvojbodka. Slováci nie sú dvojbodka.“

Inokedy sa zasa pred novinármi rozrozprával na tému čo liberálne sa u nás od pádu komunizmu podarilo zaviesť do systému. Spomenul si na reklamu na dámske vložky: „Veci, ktoré súvisia so sexualitou, boli vždy na Slovensku viac-menej tabuizované. Predstava, že budeme mať v televízii pri každej večeri reklamu na dámske vložky, bola nepredstaviteľná, a zrazu sa to tu servíruje zo dňa na deň, z hodiny na hodinu, v každej druhej reklame." Hrnko už asi dávno nevidel reklamu v televízii, pretože to sa dialo v deväťdesiatych rokoch.

"Úplným dnom" nazval svojho času RTVS, a to už za čias Jaroslava Rezníka. Verejnoprávna inštitúcia odvysiela diskusnú reláciu pri príležitosti 25. výročia vzniku SR na Dvojke. “Jednoducho je to zvrátenosť najväčšieho zrna dať pri príležitosti 25. výročia vzniku suverénnej a samostatnej Slovenskej republiky diskutovať ľudí, ktorí celý svoj intelektuálny potenciál (po tejto debate už ani neviem, či nejaký majú) dali do aktivít, ktoré smerovali k tomu, aby žiadna suverénna Slovenska republika nevznikla." A na záver doplnil: "To, čo urobila Slovenská televízia, je úplné dno. Neospravedlniteľné." Neospravedlniteľné pre niekoho, kto nebol pozvaný.

 Pre Aktuality svojho času hovoril o tom, že RTVS by mohla získať viac peňazí z reklamy. "Dlhodobo si myslím, že verejnoprávna televízia by mala byť samofinancovateľná. Napríklad aj tým, že sa rozšíri možnosť reklamy.” Perfektný nápad, ako naznačiť ľuďom, že je aj iná cesta ako koncesionárske poplatky. Ale aj šéf RTVS vie, že cesta získať peniaze od komerčných zadávateľov dnes, nie je to správne riešenie.

Odhaliť myslenie Antona Hrnka je jednoduché. Veď však predsa každý rozumie tomu, že hovorí tak, ako to chce "pravý Slovák počuť". Preto poďme sa rozprávať a víriť prečo máme na dresoch hokejky, či to, čo je na drese je alebo nie je slovenský znak, či tam vôbec má alebo nemá byť slovenský znak. Nič dôležitejšie na robote tu totiž nemáme.  

A to je presne aj úloha Antona Hrnka. Rozvíriť hladinu a upozorniť na problémy tam, kde by vôbec nemuseli byť.

Mimochodom kedy sa budete cítiť viac Slovákmi? Keď naši vyhrajú s klasickým štátnym znakom na hrudi alebo so znakom, kde sú vztýčené hokejky? No neviem, spomenúc si na Antona Hrnka.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 16:05