Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

V roku 1913 v jednom kasíne v Monte Carle pri rulete guľôčka 20-krát skončila na čiernej. Veľa hráčov stavilo veľké sumy na červenú, veď predsa musí už padnúť tam. A nepadla. Gulôčka padla na čiernu dokopy 27-krát a mnohí hráči prehrali milióny. Akú chybu urobili? Verili, že pravdepodobnosť toho, že padne červená, sa z kola na kolo zvyšovala.

Lenže guľôčka nevedela, že už veľakrát padla na čiernu a že teraz konečne by mala padnúť na červenú. Pravdepodobnosť, že padne na červenú alebo čiernu sa totiž počtom kôl nemenila, vždy ostala 50:50. 

K tomuto nemám mostík na reklamu, ale veľmi sa mi táto príhoda páči. Premostím teda témou: kasíno. Vo Fínsku majú jednu celonárodnú (asi) štátnu firmu, ktorá prevádzkuje lotérie, automaty, jednoducho hazardné hry. Táto spoločnosť produkuje veľký zisk, a hádajte, čo s tým ziskom robia. Alebo si pozrite video z ich kampane:

Firma vznikla v roku 1938 a celý svoj zisk, ktorý činil v roku 2016 viac ako 420 miliónov eur, venuje na charitu. Na projekty, ktoré pomáhajú starým, hendikepovaným, zdravotníckym organizáciám, chudobným, bezdomovcom a podobne. U nás je 100 % štátom vlastnenou akciovkou Tipos. Preto, keď sme robili Výzvu k ľudskosti, stačil jeden podpis ministra financií a Tipos vyčlenil pol milióna eur na pomoc ľuďom utekajúcim pred vojnou. Ako na jednom stretnutí povedal šéf Tiposu Ján Barczi, je dobré, keď sa príjmy z hazardu menej zodpovedných občanov presunú na spoločensky zodpovedné projekty.

Podľa výročnej správy Tiposu za minulý rok prispel do štátneho rozpočtu sumou 40 mil. eur. Avšak žiaľ, nie celá suma bola použitá na charitu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.