Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Na mítingu reprezentantov Cannes Lions z viac ako 50-tich krajín (kde sme pre Slovensko v roku 2017 získali ocenenie najlepší reprezentanti na svete) sa prezentujú návrhy na zlepšenia a tunovania ďalšieho ročníka. Na ostatnom zaznelo prekvapivé rozhodnutie: festival je v dobrej kondícii, možno najlepšej v akej kedy bol. Nemeňme nič, je to dobré celé, poďme si to užiť!

“Pracujeme v biznise, ktorý musí permamentne rásť,” povedal jeden zo spíkrov na tohtoročnom Golden Drum. Nie úplne s tým súhlasím. Snaha zvyšovať obrat a zisk každý rok o 15, 20, 30 percent, plánovať si permanentný rast je podľa mňa chyba v uvažovaní.

Na jednej prezentácii veľkého pivovaru hovorili jeho zástupcovia o ich stratégii pri expanzii na nový trh. Lokálnych hráčov sa snažia kúpiť, alebo doviezť ku krachu. Aby obsadili trh a tak rástli. Nechápem načo. Majitelia toho pivovaru sú už niekoľko generácií zahojení, ich praprapradediči nebudú musieť naozaj nič urobiť.

Prečo majú ambíciu prísť a ničiť, keď to nepotrebujú k prežitiu? Takisto nechápem ani slovenských mafiózov, prečo sa neuspokoja s balíčkom peňazí, ktorý si uliali v deväťdesiatych rokoch, prečo Majskí a Kočnerovia kradnú, až kým neskončia v base, miesto toho, aby si užili tie milióny čo sa im podarilo vykšeftovať bez toho, aby ich pri tom chytili.

​Snaha o permanentný rast je toxická

Neustály tlak na rast často znižuje kvalitu produktu či služby a z dlhodobého hľadiska značkám škodí. Poznám top manažérov, ktorí sú hodnotení na základe plnenia takmer nereálnych finančných plánov a podriadia tomu produkty a komunikáciu značiek, čím z nich nakoniec urobia nekvalitný výpredajový tovar bez uvažovania o dlhodobej stratégii a udržateľnosti z pohľadu viac ako jedného roka.

Zveľaďovať svoju firmu, zlepšovať procesy, zefektívňovať prácu či vylepšovať podmienky zamestnancom môžete práve v čase, keď ste na tom dobre.

Nadýchnite sa, rozhliadnite sa, nemyslite na zvýšenie zisku na najbližší rok, ale urobte niečo, čo prinesie vašej značke osoh o tri, päť, desať rokov. To neznamená, že nebudete rásť. Práve naopak.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.