dane, graf, výpočtyDreamstime
StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Ilúzia permanentného rastu

Neustály tlak na rast často znižuje kvalitu produktu či služby a z dlhodobého hľadiska značkám škodí.

Na mítingu reprezentantov Cannes Lions z viac ako 50-tich krajín (kde sme pre Slovensko v roku 2017 získali ocenenie najlepší reprezentanti na svete) sa prezentujú návrhy na zlepšenia a tunovania ďalšieho ročníka. Na ostatnom zaznelo prekvapivé rozhodnutie: festival je v dobrej kondícii, možno najlepšej v akej kedy bol. Nemeňme nič, je to dobré celé, poďme si to užiť!

“Pracujeme v biznise, ktorý musí permamentne rásť,” povedal jeden zo spíkrov na tohtoročnom Golden Drum. Nie úplne s tým súhlasím. Snaha zvyšovať obrat a zisk každý rok o 15, 20, 30 percent, plánovať si permanentný rast je podľa mňa chyba v uvažovaní.

Na jednej prezentácii veľkého pivovaru hovorili jeho zástupcovia o ich stratégii pri expanzii na nový trh. Lokálnych hráčov sa snažia kúpiť, alebo doviezť ku krachu. Aby obsadili trh a tak rástli. Nechápem načo. Majitelia toho pivovaru sú už niekoľko generácií zahojení, ich praprapradediči nebudú musieť naozaj nič urobiť.

Prečo majú ambíciu prísť a ničiť, keď to nepotrebujú k prežitiu? Takisto nechápem ani slovenských mafiózov, prečo sa neuspokoja s balíčkom peňazí, ktorý si uliali v deväťdesiatych rokoch, prečo Majskí a Kočnerovia kradnú, až kým neskončia v base, miesto toho, aby si užili tie milióny čo sa im podarilo vykšeftovať bez toho, aby ich pri tom chytili.

​Snaha o permanentný rast je toxická

Neustály tlak na rast často znižuje kvalitu produktu či služby a z dlhodobého hľadiska značkám škodí. Poznám top manažérov, ktorí sú hodnotení na základe plnenia takmer nereálnych finančných plánov a podriadia tomu produkty a komunikáciu značiek, čím z nich nakoniec urobia nekvalitný výpredajový tovar bez uvažovania o dlhodobej stratégii a udržateľnosti z pohľadu viac ako jedného roka.

Zveľaďovať svoju firmu, zlepšovať procesy, zefektívňovať prácu či vylepšovať podmienky zamestnancom môžete práve v čase, keď ste na tom dobre.

Nadýchnite sa, rozhliadnite sa, nemyslite na zvýšenie zisku na najbližší rok, ale urobte niečo, čo prinesie vašej značke osoh o tri, päť, desať rokov. To neznamená, že nebudete rásť. Práve naopak.

01 - Modified: 2018-09-25 09:59:04 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Áno, všetci máme prekážky 02 - Modified: 2018-10-01 08:02:50 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako predať produkt, ktorý neexistuje 03 - Modified: 2018-10-08 07:56:31 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Nerozumieme exponencionálnemu rastu 04 - Modified: 2018-10-15 09:38:56 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Niekedy sa pravdepodobnosť nemení 05 - Modified: 2018-10-22 05:53:44 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Potreba nekonať
01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 04:28