Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Čím viac informácií máme, tým viac pochybujeme o správnosti nášho rozhodnutia. Máme neuveriteľné množstvo dát, len niekedy potom nevieme, čo s nimi.

Prvá vec, čo musíme urobiť, je vyselektovať tie dôležité. A prestať hľadať ďalšie. Na rozhodovanie sa nám často stačí oveľa menej informácií, ako si myslíme.

Keď máme 80 percent možných a dostupných informácií, je malá pravdepodobnosť, že medzi zvyšnými 20-timi sa nájde niečo, čo náš názor obráti naruby.

O únave z rozhodovania som písal v úplne prvom texte z tejto série:

​Jedna z poučiek, ako tvoriť kreativitu, hovorí o tom, že treba nájsť zaujímavý fakt. Ako napríklad s tými komármi v úvode:

Zdroj: archív R.S.

​A viete, ako rýchlo sa otvárajú dvere na aute?

Zdroj: archív R.S.

​No a moja asi najobľúbenejšia zbytočná informácia je v tejto reklame na detský televízny kanál:

Zdroj: archív R.S.

​V jednej poviedke sa píše o krajine, ktorá dosiahla kartografické umenie do dokonalosti. Aby mohli všetky detaily zobraziť čo najpresnejšie, vyrobili mapu v mierke 1:1. Tá mapa prekryla celú krajinu a tým pádom sa stala úplne zbytočnou.

Zdroj: archív R.S.

A navyše, ak o niečom nemáte informáciu, trápi vás to menej alebo vôbec. Taká nevera napríklad.

Zdroj: Rolf Dobelli, Umenie jasného myslenia

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.