StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Nepotrebujeme 100 percent informácií

Vedeli ste, že iba 0,3 percenta komárov zomrie utopením? Super info, že? Už len zistiť, na čo nám je to dobré.

Čím viac informácií máme, tým viac pochybujeme o správnosti nášho rozhodnutia. Máme neuveriteľné množstvo dát, len niekedy potom nevieme, čo s nimi.

Prvá vec, čo musíme urobiť, je vyselektovať tie dôležité. A prestať hľadať ďalšie. Na rozhodovanie sa nám často stačí oveľa menej informácií, ako si myslíme.

Keď máme 80 percent možných a dostupných informácií, je malá pravdepodobnosť, že medzi zvyšnými 20-timi sa nájde niečo, čo náš názor obráti naruby.

O únave z rozhodovania som písal v úplne prvom texte z tejto série:

​Jedna z poučiek, ako tvoriť kreativitu, hovorí o tom, že treba nájsť zaujímavý fakt. Ako napríklad s tými komármi v úvode:

archív R.S.

​A viete, ako rýchlo sa otvárajú dvere na aute?

archív R.S.

​No a moja asi najobľúbenejšia zbytočná informácia je v tejto reklame na detský televízny kanál:

archív R.S.

​V jednej poviedke sa píše o krajine, ktorá dosiahla kartografické umenie do dokonalosti. Aby mohli všetky detaily zobraziť čo najpresnejšie, vyrobili mapu v mierke 1:1. Tá mapa prekryla celú krajinu a tým pádom sa stala úplne zbytočnou.

archív R.S.

A navyše, ak o niečom nemáte informáciu, trápi vás to menej alebo vôbec. Taká nevera napríklad.

Zdroj: Rolf Dobelli, Umenie jasného myslenia

01 - Modified: 2018-10-01 08:02:50 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako predať produkt, ktorý neexistuje 02 - Modified: 2018-10-08 07:56:31 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Nerozumieme exponencionálnemu rastu 03 - Modified: 2018-10-15 09:38:56 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Niekedy sa pravdepodobnosť nemení 04 - Modified: 2018-10-22 05:53:44 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Potreba nekonať 05 - Modified: 2018-10-29 09:09:16 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ilúzia permanentného rastu
01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 20:21