Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.11.2018, 10:24

Týždeň v médiách: Voľby neukázali nič výnimočné. Marketing funguje, ak produkt nesklame

Zmeny v médiách pokračujú. Trend hľadá nového šéfredaktora, Fun rádio v oslabení.

Týždeň v médiách: Voľby neukázali nič výnimočné. Marketing funguje, ak produkt nesklame
Zdroj: Týždeň

Boli to voľby s jednou z najintenzívnejších kampaní. Fungovali aj bilboardy, pôsobili diskusné relácie v médiách a nielen televíznych. Spravodajské weby pripravili nie jednu diskusiu kandidátov,  streamovali nie jednu tlačovú konferenciu - najmä kandidátov na post primátora v Bratislave. A zabrať dostali najmä sociálne siete. Rôzne videá, statusy, vizuálne obrázky doplnené výrokmi. Posledný týždeň to bol na sociálnych sieťach naozaj veľký špurt a niekto ho možno aj prepískol. Ale to už v tejto chvíli nie je dôležité. 

Celkovo voľby priniesli jednu pravdivú vec o marketingu. Ľudia produktu uveria, ak je dobrý marketing. V prvej fáze. Ale v tej druhej, ak sa s produktom už stretli a nesplnil ich očakávania, vychádzajú z vlastných skúseností. Bez ohľadu na intenzitu kampane vôbec.

A ešte jednu vec treba spomenúť - mnohé kampane, ktoré sme mohli sledovať mali vlastný koncept, vlastný štýl. A tak sa to má robiť. Z pohľadu kreativity v marketingu je možno najvýraznejší počin Matúša Valla, ktorý niekedy na začiatku svojej kampane vydal knihu Plán B - návod na lepšie mesto, na ktorej sa podieľalo viac ako 70 odborníkov. Stala sa dobrým podkladom nielen pre štart kampane, ale celkovo bola výbornou PR témou a rovnako skvelým odrazovým schodíkom nielen pre samotného kandidáta, ale aj pre médiá. 

To, čo sa posledný týždeň v súvislosti s voľbami nepodarilo, je iste titulná strana Týždňa. Médiá by nemali tak sugestívne vyjadriť svoj názor, ešte pred voľbami.

Zdroj: Týždeň

​Uplynulý týždeň však nebol iba o voľbách. V mediálnom dome News and Media Holding sa diali významné personálne zmeny na pozícii šéfredaktora týždenníka Trend. Oliver Brunovský, jeho zakladateľ odchádza. A nielen to. Z redakcie odchádza aj ekonomická a investigatívna novinárka Xénia Makarová. Pripomíname, že pred nedávnom odišla z redakcie aj zástupkyňa šéfredaktora Zuzana Petková, ktorá je dnes v Nadácii Zastavme korupciu. Z pohľadu bežného čitateľa ide možno iba o nevýrazné zmeny, z pohľadu novinárskej obce o smerodajné.

Vlastníckou zmenou prešlo tento týždeň aj rádio Europa 2. Po novom patrí Romanovi Korbačkovi z J&T. V predstavenstve je aj Denis Roman obchodný riaditeľ Radia Services, ktoré zoskupuje rádia: Rádio Vlna, Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a aj rádio Europa 2. Na poli rádií sa tak definitívne uzavrela jedna kapitola. Z pohľadu obchodu sa vytvorili dva silné komerčné subjekty (dlhoročná komerčná jednotka a líder Rádio a Expres, a už spomínané Rádio Services so svojimi stanicami). Fun rádio, sa tak obchodne dostalo definitívne až na tretiu pozíciu. Škoda, kedysi to bola silná dvojka.

Vo svete sa v médiách intenzívne hovorilo o tom, ako Trump vykázal zo svojej tlačovky prominentného reportéra stanice CNN Jima Acostu. Americký prezident mu povedal, že je hrubý a hrozný človek a nemal by pracovať pre CNN. Neskôr hovorkyňa Bieleho domu zverejnila detailné video, kde chcela naznačiť to, ako "nevhodne" sa Acosta správal k asistentke, ktorá mu na tlačovke chcela zobrať mikrofón. Video bolo vraj upravené. Jim Acosta takto nie prvýkrát vystúpil voči Donaldovi Trumpovi a momentálne už nemôže pokrývať dianie v Bielom dome.

Aj okolo Facebooku bolo rušno. Presnejšie v súvislosti s novu funkciou, ktorú vraj testuje. Možnosť odstránenia správy bez toho, aby si ju prijímateľ mohol pozrieť. Zmazanie správy bude jednoduché. Podržaním konkrétnej správy získate dve možnosti- zmazať a zrušiť jej odoslanie. Na zahraničných weboch koloval screenshot, ktorý prezradil dĺžku časového limitu na zmazanie odoslanej správy. 

Kritici sa k novinke nevyjadrujú pozitívne. Upozorňujú aj na to, že pokiaľ bude niekto cez Messenger napádaný alebo zneužívaný, situácia sa bude ťažko dokazovať, pretože môžu byť zmazané dôkazy. Spoločnosť podľa nich bude musieť zabezpečiť, aby sa nová funkcia nestala zbraňou pre šikanujúcich.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.