Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Možno poznáte teóriu oceňovaného amerického psychológa Mihálya Csíkszentmihálya - Flow. V skratke ide o hľadanie optimálneho pomeru medzi náročnosťou úlohy, ktorú máte pred sebou a vašimi schopnosťami ju vyriešiť.

Ak sú vaše schopnosti v nejakej oblasti vysoké a zadanie, ktoré riešite je ľahké, môže vás to nudiť. A naopak, ak máte náročnú úlohu, ale vaše skills na jej riešenie sú nedostatočné, vystresuje vás to.

Najideálnejší stav (a vtedy podľa Csíkszentmihálya dosiahnete žiadaný stav - Flow) nastane, ak sú vaše schopnosti, znalosti a vedomosti v oblasti, v rámci ktorej riešite daný task na vysokej úrovni, a úloha, ktorej sa venujete, je trošíčku náročnejšia.

Zdroj: Zdroj

​Táto teória, vyskúmaná generáciami Csíkszentmihályových študentov na tisíckach ľudí, odhaľuje to, akoby sme si mali všetci nastavovať naše očakávania od samých seba vzhľadom na naše schopnosti a s cieľom tešiť sa z toho, čo dokážeme.

Dávať si výzvy, ktoré sú reálne, ale zároveň nás dokážu tešiť a doručiť nám pocit šťastia či aspoň uspokojenia sa.

No a teraz mostík k marketingu, komunikácii a reklame. Predstavte si, ako by vyzerala aplikácia teórie Flow namiesto ľudí na značky. Analyzoval som si už veľa príkladov kampaní, ktoré mali ašpiratívne ciele a ktorým to vyšlo. A aj také, ktorým to podľa mňa nakoniec nie úplne dobre vypálilo.

Ak si vezmete kategóriu schopností značiek, hodí sa možno skôr hovoriť o ich možnostiach či kompetencii napĺňať výzvy, ktoré si ich brandmanažéri či marketéri dali.

RedBull vnímame ako značku, ktorá dlhodobo podporuje rôzne športy, väčšinou tie adrenalínové. Je podľa mňa plne kompetentná venovať sa tejto téme, sponzorovať rôzne súťaže, niekedy aj humorné a bláznivé veci ako je napríklad SopaBox Race, vygúglite si.

Keď je toho veľa a už to robia viac menej rutinne, časom to ich cieľovku začne nudiť. Pre dosiahnutie Flow, pocitu vzrušenia a nakoniec (našťastie) aj šťastia, bol skok Felixa Baumgartner zo stratosféry správnou voľbou.

RedBull tak posunul svoju výzvu do levelu, ktorý bol prirodzenou nadstavbou na jeho doterajšie aktivity, dostal sa tak do pravého horného rohu - a tam je Flow. Preto to dopadlo super, aha:

Zdroj: Mihály Csíkszentmihály, Flow

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.