Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Ak ste nevideli sériu dokumentov o tom, ako všetci remixujeme všetko, hudbu, filmy, vizuálne umenie, jednoducho čokoľvek, tak šup-šup, napozerajte si to. Začnite teraz a tu:

Nemusíme sa ani odvolávať na Sugarhill Gang, ktorí vytvorili vraj prvú hip-hopovú skladbu (zlé jazyky tvrdia, že len prvú nahrávku hip-hopovej skladby) a ešte k tomu aj oni použili pasáž z inej skladby. A čo Tarantino? Jeho slávne filmy sú, ak chcete, “vykrádačkou” mnohých iných filmov, alebo možno preferujete “inšpirované” inými autormi.

Najviac sa mi páči v tomto prípade slovo “hommage”, čiže pocta. “Vykradnete” pôvodného autora a nazvete to citátom či poctou jeho dielu. Skvelé. Pozrite si niektoré pocty, ktoré venoval svetovým filmárom Tarantino:

Reklama, možno viac ako čokoľvek iné, čerpá z niečoho iného. Reklama nie je umenie, ani veda, nevymýšľa nové smery, -izmy, ani patenty. Očakávať to od nej je naivné. Práve naopak. Tvorcovia reklám musia byť na tepe doby, vnímať to, čo sa deje okolo, byť relevantní, súčasní, aktuálni a vnímať trendy.

Takisto marketéri a značky, ak chcú prežiť, musia vnímať enviroment, v ktorom sa vyskytujú, sily, motivácie, priania a túžby, ktoré hýbu ich cieľovkami. Inak neprežijú. Podľa výsledkov jedného prieskumu, ktorý som videl na ostatnom Golden Drume, ľuďom vôbec nebude vadiť, ak zanikne väčšina značiek. Povedali, že zánik až 74 percent značiek si ani nevšimnú - keďže nie sú pre nich relevantné.

Hegarty podporil svoj výrok príbehom Picassovho obrazu Guernica. Je výnimočný tým, že bol relevantný. Picasso netvoril zavretý v ateliéri oddelenom od zvyšku sveta. Vytvoril relevantné dielo, lebo vnímal, čo sa deje okolo neho. Zároveň “zremixoval” všetko, čo poznal a čo mu bolo blízke.

Aj remix môže byť originálny.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.