Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Adblock a iné nočné mory marketérov

V súčasnosti máme katastrofálnu digitálnu klímu, obzvlášť v mediálnom a reklamnom svete,” začína Smolak. “V severských krajinách má 45 % obyvateľov nainštalovaný Adblock, z toho 70 % užívateľov je mladších ako 30 rokov. Osloviť mladých ľudí tradičnými formami reklamy je takmer nemožné. Prichádza digitálna revolúcia. Ak sa jej neprispôsobíme, zničí náš biznis a spôsob komunikácie. Je to len otázka času,” hovorí.

Ďalší problém, ktorý vnímam vo svete reklamy a médií, vysvetlím na hudobnom priemysle. Hudobný priemysel sa musel prispôsobiť súčasnej digitálnej dobe a pochopiť, že ľudia už viac nemajú záujem kupovať fyzické CD. Užívatelia si chcú vytvárať vlastné playlisty a tie ukladať a zdieľať cez sociálne siete. Preto vznikli dnes veľmi úspešné aplikácie ako Spotify. Myslím si, že v našom priemysle sme to ešte nepochopili. Kopírujeme formáty, KPI metriky, rovnako ako sme to robili offline. Musíme sa čo najskôr prispôsobiť budúcnosti a zmenám, ktoré so sebou prináša,” myslí si Smolak.

Virálna kampaň vďaka 11-ročnému chlapcovi

Mason Ramsey miloval vystupovanie a spev, ale chýbalo mu publikum. Rozhodol sa ísť spievať do najbližšieho obchodného centra Walmart. Nemohol tušiť, že jeho vystúpenie niekto nahrá a zverejní na internete. Video sa stalo virálnym, v priebehu 1 a pol týždňa dosiahlo 700 mil. videní, chlapca na Instagrame začali sledovať 2 milióny ľudí. Po dvoch týždňoch od publikácie vystupoval na svetoznámom americkom festivale Coachella. Z absolútne neznámej osoby sa stal svetovou hviezdou,” hovorí Smolak.

“Aj toto je sila dobrého obsahu. Virálne video z Walmartu sa stalo kampaňou s najväčším potenciálom. Uvedomili si, že je potrebné zmeniť svoju komunikačnú stratégiu, sústrediť sa viac na príbehy a kvalitný obsah. Investovať všetky peniaze do televíznych reklám už nefunguje. Walmart najal Masona, aby sa stal ambasádorom ich značky, spoločne cestujú a vystupujú po celej Amerike. Publikum je potrebné zaujať, potom prídu aj lajky, zdieľania a úspech,” myslí si Smolak.

Získajte si priazeň ľudí a budú od vás kupovať

“Žijeme v ére komunít, v ktorej sa každý môže stať tvorcom obsahu,” tvrdí Smolak a pokračuje: “Red Bull odhaduje, že v roku 2019 zarobí jeho mediálna divízia viac peňazí ako predaj energetických nápojov. Prinášajte svojim čitateľom ten najlepší obsah, pridajte hodnotu a budú spokojní. Ak si vás ľudia obľúbia, budú od vás kupovať. Ale dobrý obsah bez ešte lepšej distribúcie nebude fungovať. Formáty natívnej reklamy vám umožňujú zasiahnuť publikum používajúce adblock, súčasne ho zaujmú nenásilnou, prirodzenou formou.”  


Ako tvoriť obsah, na ktorý budú ľudia klikať, čítať a nakupovať? Tipy, triky a manuály nájdete v príručke natívnej reklamy z dielne IAB Slovakia.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.