StoryEditor

Neviete, o čom by mal byť váš content marketing? Tak skúste predávať pneumatiky

Poznáte jeden z najslávnejších príbehov obsahového marketingu všetkých čias?

Dve kvízové otázky na začiatok:

  1. Uhádne niekto, čo má spoločné Michelin, výrobca pneumatík, s obsahovým marketingom?
  2. Viete, kto je Bernard Loiseau?

Vyhrali tí, ktorí si tipli, že nasledujúce riadky budú venované slávnemu projektu michelinských hviezdičiek.

S týmto bedekrom začali bratia Michelinovci ešte v roku 1900, keď po celom Francúzsku, odkiaľ firma pochádza, jazdilo dokopy 3 000 áut. Benzínky a autoservisy neboli na každom kilometri, ako sme zvyknutí v dnešnom vyspelom svete. Mobily neexistovali, a nebolo tak možné si za pár sekúnd vyhľadať video, ako opraviť auto, vymeniť prasknutú pneumatiku či vypálenú žiarovku. Prvé desaťročia teda časopis slúžil na pokrytie základných potrieb pre motoristov. Rozdávali ho zadarmo, prečítať ste si ho mohli napríklad aj v servisoch, keď ste si krátili čas čakaním na opravu auta.

Až o 30 rokov neskôr, na podporu cestovania, nech derú vodiči gumy, pridali do ročenky hodnotenia reštaurácií a hotelov. Od začiatku bol celý proces anonymný, kladné hodnotenie sa nedalo kúpiť. Aj preto bol status udelených hviezdičiek vysoko dôveryhodný a plnil svoj účel, teda aby ľudia objavovali zaujímavé podniky po celej krajine.

No a kde je táto ich aktivita dnes? Získajte aspoň jednu hviezdu a bude to mať okamžitý a dramatický vplyv na príjmy, počet rezervácií i hostí z celého sveta. Je to obrovská prestíž a zároveň aj stres, celú tú mašinériu udržať v chode a pritom nestratiť kvalitu. Napríklad francúzsky kuchár Bernard Loiseau ešte v roku 2003 spáchal samovraždu po tom, čo sa dozvedel, že jeho podnik pravdepodobne stratí 3 hviezdičky.

Poprípade si pozrite rozhovor so šéfkuchárom hviezdičkami ocenenej reštaurácie Field v Prahe. Kto by chcel pre neho pracovať, v príjemnom prostredí a bez stresu?

Michelin je v každom prípade ďalší skvelý príklad toho, že obsahový marketing je vhodný pre každého, kto má svojim klientom čo povedať... aj keby ste vyrábali gumy na auto. :)

Veľa tipov, ako aj vy môžete tvoriť skvelý obsah, ktorý ľudia budú milovať, nájdete v príručke natívnej reklamy a tiež FB skupine obsahových marketérov.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 17:08