StoryEditor

Case study: Ako nová tvár vo svete influencer marketingu pomohla kampani

Vďaka použitiu dát z Influence Power Indexu.

Na jeseň sme verejnosti predstavili Influence Power Index (IPI) – jedinečný prieskum na vzorke 7500 respondentov, ktorí na základe 30+ atribútov hodnotili 150 slovenských influencerov a celebrít. Od zverejnenia ubehol dostatočný čas na to, aby sme IPI uviedli do praxe a s jeho pomocou pripravili kampane pre našich klientov. Chcete vedieť, ako nám IPI pomohol vybrať favoritku kampane nášho klienta Beiersdorf? Čítajte ďalej! 

Ak ste o Influence Power Index doposiaľ nepočuli, ide o prieskum, ktorý, zjednodušene povedané, určuje afinitu medzi značkou, respektíve produktom a influencerom. Influence Power Index reprezentuje IPI skóre. Čím vyššie IPI skóre influencer má, tým viac sa na spoluprácu s danou značkou hodí. 

archív

​IPI skóre je pritom komplexné preváženie výsledkov viacerých metrík, pričom hlavnými piliermi tohto výpočtu sú popularita/poznateľnosť influencera (Celebrity Score), jeho schopnosť ovplyvniť názor spotrebiteľa (Influence Funnel) a spojitosť so značkou na základe atribútov (Brand Link).

Zadanie

Influence Power Index sme využili počas práce na valentínskej kampani Nivea+Labello nášho klienta Beiersdorf. Kampaň spočívala vo využití influenceriek, ktoré v období Valentína publikovali na svojich instagramových účtoch fotografie s produktmi. Cieľom pritom nebolo iba prezentovať produkty, ale tiež prepojiť značku s obľúbeným sviatkom zamilovaných.

Požiadavkou klienta bolo zapojiť do kampane aspoň štyri influencerky. Po starostlivom výbere s použitím výsledkov IPI a na základe predošlej skúsenosti sme na spoluprácu navrhli známe instagramerky L3nikSisu_krSweet Lady Lollipop. K tejto trojici klient požadoval ďalšiu influencerku, ktorá by nebola príliš exponovaná, avšak bola by verejnosti dostatočne známa. Celkom ťažká úloha, ak aspoň trochu poznáte influencerské prostredie na Slovensku, no nie?

Keďže sme hľadali novú tvár, ktorá ešte nie je príliš ostrieľaná vo svete influencer marketingu, pri jej hľadaní s pomocou IPI sme sa zamerali na metriky Likeability (“páčivosť”) a Awareness (“popularita”), ktoré sú súčasťou piliera Celebrity Score. Ostatné metriky boli irelevantné, pretože sme hľadali nové neokukané meno. S najvyšším skóre sa nám napokon podarilo vybrať Zuzanu Kravárikovú, hviezdu markizáckeho seriálu Oteckovia. 

Zuzanu sme po dohode s klientom prizvali do kampane. Ako to dopadlo? Bola naša nová ambasádorka, objavená vďaka IPI, úspešná ako ostatné známe mená?

Výsledok?

Spolupráca so Zuzanou dopadla nad očakávania. Z pohľadu čísel sa Zuzana stala líderkou spomedzi influenceriek v kampani. Až 66 percent všetkých interakcií získaných v kampani vzniklo na Zuzaninom profile. Engagement určite ovplyvnila sezonalita, respektíve téma Valentína, čo sme pozorovali aj u ostatných influenceriek, no u Zuzany prepojenie so sviatkom fungovalo najlepšie - engagement u Zuzany bol o 76 percent vyšší ako kampaňový priemer.

Keďže jedným z kampaňových KPI bol počet impresií, zaujímal nás aj tento výsledok. Hoci počtom sledovateľov na Instagrame bola Zuzana v čase kampane na úrovni so Sisou_kr a L3nik, jej posty dokázali priniesť o 18 percent viac impresií ako bol priemer generovaný touto trojicou influenceriek. 

Valentínska kampaň s Nivea a Labello sa tak skončila s úspechom. Aj keď nemožno povedať, že využitie trojice známych influenceriek - Sisa_kr, L3nik a Sweet Lady Lollipop - bolo neúspešné, hlavnou ťahúňkou kampane sa stala práve Zuzana. Jej výsledky hovoria za seba a za seba hovorí aj IPI, bez ktorého by sme Zuzanu možno ako neostrieľanú tvár nikdy nevybrali. Influence Power Index nám však rozšíril záber a priniesol dáta tam, kde iní používajú len intuíciu. Ako vyberiete influencera do ďalšej kampane vy?

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 14:08