Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieV sobotu 15. júna sa ujala funkcie nová prezidentka Zuzana Čaputová. Je fajn, že hlavou štátu je žena. Je tiež fajn, že je to šarmantná žena. A hoci to zvádza, aby boli hodnotené jej outfity a vizáž, zvolená bola kvôli niečomu inému. Kvôli témam, ktorými oslovila svojich voličov v predvolebnej kampani.
Denník N sa opýtal politikov, čo očakávajú od prezidentky. Podpredseda SNS Paška uviedol, že „ženy v politike sú príjemným spestrením“. Aj keď možno (nevhodne) narážal na nízke zastúpenie žien v politike, Zuzana Čaputová ponúka oveľa viac ako šarmantný zjav, ktorý príjemne spestrí politiku.
„Ani v kampani som svoje ženstvo ako špeciálny prínos neprezentovala, hoci ho nepopieram,“ uviedla v rozhovore pre Vogue. Ako povedala vo svojom inauguračnom prejave, ponúka odbornosť, cit a zdravý aktivistický záujem: „Ponúkam rozum, srdce a ruky.“
Genderovou rovnosťou sa zaoberali vo Veľkej Británii. V piatok 14. vstúpilo do platnosti nové pravidlo, podľa ktorého z britských médií zmiznú všetky reklamy, v ktorých žena nevie šoférovať a muž nezvláda starostlivosť o rodinu. Zákaz sexistických reklám sa týka všetkých typov médií, aj onlinu a sociálnych sietí.
Hoci by už reklamy nemali zobrazovať rodové stereotypy o práci v domácnosti alebo vzhľade, neznamená to, že vo všetkých reklamách musia byť zastúpené obe pohlavia alebo sa v nich nemôžu objavovať príťažliví a úspešní ľudia.
Ktoré médium je najdôveryhodnejšie?
Oxfordský Reuters Institute for the Study of Journalism vydal tohtoročnú štúdiu o digitálnom spravodajstve a správaní ľudí na internete. Jej dvoma hlavnými závermi sú pokles dôvery v spravodajstvo a obava ľudí, či dokážu na internete rozoznať pravdivé informácie od dezinformácií.
Štúdia prináša aj rebríček dôveryhodnosti médií. Na Slovensku sa porovnávalo len 15 relevantných médií, ktoré respondenti známkovali. Výsledky si však často médiá interpretujú po svojom.
Minulročné výsledky využili Hlavnespravy.sk na vlastné promo. Banner o tom, že sú najdôveryhodnejší web, majú na stránke doteraz, hoci v tohtoročnom rebríčku dôveryhodnosti už ani nefigurujú.
Rebríček dôveryhodnosti médií v roku 2018:
Rebríček dôveryhodnosti médií v roku 2019:
Rozsiahly prieskum hodnotí údaje z 38 krajín, medzi ktorými je 24 európskych a tretí rok aj Slovensko. Na otázky odpovedá 75-tisíc respondentov. Veľká časť publika sa však spravodajstvu cielene vyhýba, má pocit, že je ho priveľa a správy sú príliš negatívne.
Mileniáli sú mainstreamoví
Podľa slovenského prieskumu spoločnosti Median dôverujú mladí Slováci a Slovenky z tzv. generácie Y (narodení medzi rokmi 1980 a 2000) najviac televízii RTVS a webu Aktuality.sk. Najčastejšie sledujú médiá, ktoré sa dajú označiť ako mainstreamové.
A hoci nepovažujú konšpiračné teórie vo všeobecnosti za pravdivé, sedem percent respondentov deklaruje, že sleduje portál Hlavnespravy.sk a dve percentá spomínajú periodikum Zem&vek a Sputnik news.
Ďalšie udalosti v skratke:
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.