Peter Danada
StoryEditor

Cannes Lions je najlepšia škola pre vaše ego. Píše Jaroslav Vígh

Pred pár dňami sa skončil 66. ročník najväčšieho festivalu kreativity na svete – Cannes Lions. Event, ktorý je nielen oslavou dobrej reklamy, ale najmä festivalom pokory.

Cannes a pokora? Áno, stále hovoríme o tom nablýskanom mestečku na francúzskej riviére s obrovskými jachtami, luxusnými butikmi a drahými autami, ktoré sa na jeden týždeň v roku stáva domovom najlepších kampaní na svete.

Keď sa ma ľudia pýtajú, čo mám na Cannes Lions najradšej, už roky odpovedám, že je to jediný čas v roku, kedy vás obklopuje len kvalita. Kedy inokedy si môžete povedať, že ste za jeden týždeň videli len dobré veci? Časom som však pochopil, že festival dáva slovenským kreatívcom a marketérom ešte niečo oveľa dôležitejšie, ako kvalitné kampane a množstvo inšpirácie – lekciu pokory.

Nie je dôležité, či do Cannes prichádzate súťažiť so svojou lokálnou kampaňou, kvôli prednáškam, alebo ako mladý lev túžiaci po medaile, ak vás vaše ego úplne nezaslepilo, všimnete si na festivale jednu pozoruhodnú vec: na tomto mieste sú tisíce ľudí, ktorí robia každý deň to isté, čo vy, a robia to lepšie ako vy.

Nechápte ma zle. Nehovorím, že ste zlým kreatívcom či marketérom, ale pravda je taká, že svet je plný o niečo šikovnejších profesionálov, ako som ja alebo ako ste vy. Pokojne môžete prednášať na dôležitých konferenciách, pozbierať pár klincov, pravidelne mudrovať vo vlogu o marketingu či vo facebookovej skupine o reklame, alebo dokonca nedávno získať nejaké to strategické ocenenie. Môžete aj 5-krát vyhrať národné kolo Young Lions (ako autor tohto textu), v Cannes tieto lokálne pozlátka nikoho nezaujímajú! Ide len o jediné – vašu aktuálnu robotu. A pokiaľ tá nie je svetová, v najsilnejšej konkurencii neuspejete.

Jasné, Cannes Lions je aj o lobingu, politike a budgetoch. Ale množstvo príkladov nám každoročne dokazujú, že uspieť sa dá, aj keď máte oklieštený rozpočet, ste z malej krajiny, a vaša agentúra nie je súčasťou dôležitej siete.

Smutné? Práve naopak, toto je na Cannes Lions úžasné! Festival nám všetkým nastavuje zrkadlo. Núti nás krotiť naše egá. Porovnávať sa s lepšími. Ale najmä – učí nás neustále si pripomínať, že nie sme majstri sveta. Keď si toto sami pred sebou priznáme, dokážeme v budúcnosti robiť kvalitnejšie veci.

01 - Modified: 2019-07-05 08:12:42 - Feat.: - Title: Najlepšie reklamy sveta. Ocenenie získali médiá, spoločensky zodpovedné kampane a aj Nike 02 - Modified: 2019-06-21 08:26:48 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix pre Burger King, pomoc nepočujúcim či Xbox prispôsobený pre zdravotne postihnuté deti 03 - Modified: 2019-06-21 09:00:07 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Grand Prix získala kniha tampónov a nabúranie Fortnite 04 - Modified: 2019-06-19 10:59:50 - Feat.: - Title: Cannes Ideas Róberta Slováka: Špeciálna pantone farba upozorňuje na problémy v Kanade 05 - Modified: 2019-06-19 12:57:44 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2019: Prví víťazi Grand Prix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 01:58