Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.07.2019, 08:00

Chcem robiť s ľuďmi, ktorí sú lepší ako ja. Hovorí Róbert Slovák, ktorý prednedávnom odišiel z agentúry Respect APP

Nebol som vždy najlepší šéf, či najmilší kolega. Niekedy ani chápajúci dodávateľ. Chcem to zlepšiť a robiť s ľuďmi, s ktorými sa vieme vzájomne posúvať a obohacovať.

Chcem robiť s ľuďmi, ktorí sú lepší ako ja. Hovorí Róbert Slovák, ktorý prednedávnom odišiel z agentúry Respect APP
Zdroj: archív R. S.

Vyhľadávam takých ľudí, ktorí sú v niečom lepší ako ja.

Nemusia byť vo všetkom, niekedy stačí jedna oblasť. A ideálne takých, ktorí sú najlepší v tom, čo robia. Chápem, že tí najlepší sú takí, ktorí sa nemusia nikde zamestnať, ani ich nechcem nútiť zapadnúť do štruktúry agentúry. Som fanúšikom fluidnej štruktúry, spájaniu ad-hoc teamov na konkrétny projekt. Prioritne mi ide o to, aby na každom projekte robili tí najlepší, akí len môžu.

Nepotrebujem zapĺňať kolónky v schematickej pracovnej štruktúre.

Zaujíma ma, čím ľudia obohatia projekt. A mňa. Za tie roky už viem, že ak vám niekto z firmy odíde, nikdy nenájdete presne takého istého, kto ho nahradí. Každý človek je unikátny, Darwin mal pravdu, všakže. Pozerám sa na to, v čom je jedinečnosť potenciálneho nového kolegu, čo ho baví a v čom sa cíti komfortne. A potom dúfam, že to dokáže preniesť aj do projektu, do ktorého sa pustíme. A v ideálnom svete sa od neho niečo naučím aj ja.

Chcem sa pozerať na kolegov ako na klientov a na klientov ako na partnerov.

Dlho som mal v hlave konvenčnú logiku: zamestnanci majú plniť zadania nadriadených, veď za to sú platení. Ak ideme hlbšie príde otázka, z čoho sú platení, z akých peňazí? Z príjmov, ktoré prichádzajú aj vďaka ich práci. Pri podnikaní so ziskom vám samozrejme vaši zamestnanci prinášajú viac ako len náklady na svoje platy, prenájom kancelárií či kávu. V konečnom dôsledku vám prinášajú to, čo aj klienti. Prečo sa teda k nim nesprávať takisto? To isté v opačnom garde však platí aj na klientov, s ktorými chcem spolupracovať. Význam to má pre mňa len vtedy, ak som v ich vnímaní partnerom, nie vykonávačom ich želaní. Myslím si, že tento prístup zlepší vzťahy a pocity všetkých zúčastnených strán - klientov, zamestnancov a dodávateľov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.