Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Festival Pohoda je už roky highlightom slovenskej kultúrnej scény. Aj tento rok na ňu zavítali tisícky návštevníkov, aby si pozreli hudobné vystúpenia mnohých žánrov a pôvodu. Pohoda však nie len o hudbe. Vo veľkej miere na nej zažijete aj iné druhy umenia, diskusie a tiež sa vám počas troch dní predstaví niekoľko desiatok značiek.

S pomocou nástroja BrandVibe, ktorým v agentúre Wavemaker Slovakia analyzujeme Pohodu už niekoľko rokov, sme sa pozreli na to, kto sú návštevníci podujatia, ako ho vnímajú a ktoré zo značiek na festivale ich najviac zaujali. Odpovede na naše otázky nám zodpovedalo 781 účastníkov tohtoročnej Pohody.

Návštevníci Pohody postupne starnú, milujú ju rovnako

Výsledky prieskumu ukázali, že Pohoda si už roky udržuje verných fanúšikov, ktorí s festivalom postupne starnú. Kým v roku 2015 bol priemerný vek návštevníkov Pohody 29 rokov, tento rok to bolo o rok viac. Nárast veku je silný predovšetkým u žien. V roku 2015 bol priemerný vek návštevníčok 28 rokov, v roku 2019 mali o dva roky viac. Priemerný vek mužov - návštevníkov Pohody sa od roku 2015 doteraz drží na 30 rokoch.

Multižánrový program a viacdňová zábava zanecháva veľmi pozitívne hodnotenie v mysliach účastníkov. Dvadsiaty tretí ročník Pohody sa podľa prieskumu páčil 98 percentám respondentom a respondentkám. Takúto vysokú mieru hodnotenia podujatia sme pritom zaznamenali aj v minulých rokoch. Podľa prieskumu by sa opätovne v horizonte dvoch rokov na Pohode zúčastnilo 98 percent opýtaných účastníkov uplynulého ročníka festivalu.

Slobodná pre všetkých

Pohodu účastníci najviac vnímajú ako podujatie pre všetkých (72 percent opýtaných), ako slobodnú (64 percent opýtaných), zábavnú (49 percent opýtaných) a tolerantnú (48 percent opýtaných). Pre návštevníkov do 30 rokov je Pohoda slobodná, zábavná a moderná, pre ľudí nad 30 rokov je slobodná, tolerantná a považujú ju tiež za lídra vo svojej kategórii. Tieto atribúty si festival udržiava niekoľko rokov.

Značky návštevníci neprehliadli

O nemalú časť programu sa na Pohode každoročne postarajú aj partneri podujatia. Firmy pre návštevníkov prinášajú aktivity zvyšujúce pohodlie alebo ponúkajú zábavu, ak aktuálne nehrá obľúbený interpret či kapela.

Tento rok pozornosti návštevníkov neuniklo ruské koleso značky Budiš. Atrakcii vysokej 32 metrov patrí prvenstvo v rebríčku aktivít a prezentácií firiem, ktoré si návštevníci a návštevníčky tento rok všimli. Ruské kolesá od Budiš sa na vrchole tohto rebríčka ocitli aj vlani.

V prvej pätke sa tento rok umiestnili aj Zóna Slovenskej sporiteľne, nabíjačkáreň mobilov od Orange, teplovzdušný balón Slovenskej sporiteľne a literárny stan Martinus. Ide pritom o stálice Pohody, ktoré bodovali aj minulý rok.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.