Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.09.2019, 08:38

Týždeň v médiách: Novým miláčikom médií je Greta Thunbergová. A kto je najvplyvnejším mužom sveta? Nie, Donald Trump to nie je

Zatiaľ čo na Slovensku poslanci schvaľujú zákony o médiách, Progresívne Slovensko točí videá v štýle amerických filmov.

Týždeň v médiách: Novým miláčikom médií je Greta Thunbergová. A kto je najvplyvnejším mužom sveta? Nie, Donald Trump to nie je
Zdroj: Reuters

Takto pred rokom sa rozhodla jedna švédska študentka neísť do školy. Namiesto toho uprednostnila štrajk. V Švédsku sa chystali voľby a dospievajúce dievča sa snažilo upozorniť na problém klimatických zmien. Každý deň sedávala pred budovou švédskeho parlamentu s  transparentom v ruke. Jej požiadavkou bolo, aby švédska vláda znížila uhlíkové emisie. Hovoríme o Grete Thunbergovej, ktorá za rok dokázala s témou záchrany našej planéty, a dodávame, že aj vďaka silnej podpore záujmu médií, aktivizovať protesty za záchranu klímy vo vyše 2 600 mestách v 160 krajinách, vrátane Slovenska.

Zdroj: Instagram Greta Thunberg

​Greta dnes prednáša na medzinárodných konferenciách týkajúcich sa záchrany nášho životného prostredia, je aktívna na sociálnych sieťach a snaží sa aktivizovať politikov, aby sa venovali aj témam záchrany životného prostredia.

Je jasné, že mladá aktivistka čelí aj kritike, ktorá sa týka napríklad prepravy po krajinách, ktoré navštevuje. Naposledy to bola cesta do USA. Tam sa Greta dostala ekologickou športovou jachtou, ktorá je vybavená solárnymi a podvodnými turbínami, ktoré vyrábajú elektrickú energiu. Cesta trvala dva týždne a Greta sa tak vyhla preprave lietadlom a najmä tomu, aby zanechala za sebou uhlíkovú stopu.

Uplynulý týždeň vystúpila aj pred členmi amerického Kongresu a vytkla im, že nerobia dosť pre záchranu planéty. "Mám taký sen, aby mocní zobrali vážne tému klimatickej krízy vážne. Čas pre ich rozprávky skončil," povedala Greta. A áno, príhovor zámerne začala slovami Martina Luthera Kinga I have a dream.

Mladá švédska aktivistka sa stala miláčikom médií. Pripomeňme, že v tomto roku bola napríklad nominovaná na Nobelovu cenu za mier. Mnohé médiá vytvorili špeciálnu sekciu, ktorá sa týka témy klimatických zmien, u nás na Slovensku používame nový výraz klimaštrajk. Americký magazín The Time ju zaradil medzi 100 najvplyvnejších ľudí sveta. Zdá sa, že Greta je na najlepšej ceste byť v decembri na ich titulnej strane.

Na Slovensku sa zatiaľ riešili zásadné zmeny v zákonoch, ktoré sa týkali aj médií. Po novom už dôchodcovia nebudú musieť od januára platiť za koncesionárske poplatky. Zrušenie koncesionárskych poplatkov bude mať na rozpočet dopad osem miliónov eur. SNS si stále myslí, že verejnoprávna inštitúcia môže fungovať aj bez koncesií, ak za ňu zaplatí štát, ktorý si to vezme znova od ľudí. Ale navonok to vyznieva dobre, pretože dôchodcovia majú úľavy a koncesie zaplatí štát. To je už taká viac ako obohratá pesnička.

Začiatkom týždňa podporili poslanci Národnej rady SR  novelu zákona, ktorý znižuje daň z pridanej hodnoty (DPH) na denníky. Sadzba dane je 10 percent, čo predstavuje zníženie príjmov DPH o 6 miliónov eur ročne. Zmena sa týka pre všetky noviny, časopisy a periodiká tiež ilustrované alebo obsahujúce reklamný materiál, vychádzajúce najmenej štyrikrát týždenne.

Slovenské sociálne siete sa dostali do varu vďaka ďalšiemu videu z dielne Progresívneho Slovenska. A členov marketingového tímu Michala Trubana opäť nepochválili. Čo je horšie, kritika prichádza aj zo strany perspektívnych voličov. Zdá sa, že pre slovenských marketérov pri tvorbe politických videí ešte neprišla tá správna chvíľa. Spomeňme si na Šefčovičove nedeľné rezníky, Trubanových policajtov alebo nový Bod zlomu:

Inak pozrite sa, aké video urobila pre aktiváciu svojich voličov bývalá agentka tajnej služby Valerie Plame, ktorá by tiež chcela zmeniť krajinu:

A malý bonbónik na záver. Portál Gizmodo zverejnil v uplynulom týždni správu s takýmto titulkom:

Najvplyvnejší muž sveta sa stretol s Donaldom Trumpom.  Kto je viac ako americký prezident?

Zdroj: Gizmodo

Sekcia Globálne vznikla v rámci programu Svet medzi riadkami, ktorý v spolupráci s HN realizuje mimovládna organizácia Človek v ohrození a Katedra žurnalistiky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Projekt spolufinancuje SlovakAid.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.