Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Neviem, či ste mali možnosť prejsť v uplynulé dni či týždne Slovensko zo západu na východ. Alebo aj naopak. Cesty lemujú bilboardy, výrazná časť patrí politikom, ktorí agitujú k volebným urnám. Každý svojim spôsobom.

Obzvlášť som si všímala bilboardy ĽSNS. Tá mi napríklad popriala "tradičné Vianoce, kým mi ich Európska únia nezakáže", ale dozvedela som sa tiež, že "táto strana zoberie oligarchom aj mafii a dá mamám, otcom aj dôchodcom", a tiež "že seniori a deti budú mať zdravotníctvo zadarmo". Tieto mottá voľne parafrázujem, ale takéto a ďalšie heslá ĽSNS lemujú cesty zväčša na východe Slovenska. Spomenula som si na video z Važca, kde Rómovia dokopali hasiča, či na udalosť z Richnavy, kde mladík brutálne zaútočil na staršiu pani. A kde okamžite zasahoval Kotleba. Boli to top témy v médiách v uplynulých dňoch.

Napriek tomu, že Marian Kotleba najskôr tvrdil, že do Važca prišiel ako člen Branno-bezpečnostného výboru NR SR, dnes tam podobne ako aj v Richnave, využíva situáciu na propagáciu svojej strany a v rámci toho "sľubuje občanom bezpečnosť, ktorú si každý zaslúži". Do Važca takto prišiel urobiť poriadok s 200 chlapmi. Je to podobné ako reči na bilboardoch. Ľuďom hovorí to, čo chcú počuť. Pre Plus 7 dní, na Slovensku stále najpredávanejšom spoločenskom týždenníku u nás, zhodnotila odborníčka na marketing Anna Dvořáková Kotlebov marketing takto: "Kotlebov naratív je populistický, pretože sa silnými heslami nie sú konkrétne opatrenia, ako to plánuje urobiť. Je však mimoriadne silný, pretože vyjadruje empatiu spôsobom, ako ju títo voliči už dávno nepocítili." Nedá sa s týmito vyjadrením nesúhlasiť.

Kotleba vyhľadáva a reaguje na tie najzraniteľnejšie miesta ľudí, kde cítia nespravodlivosť alebo dlhodobú nespokojnosť. Ponúka im slovník, ktorý je im blízky a ktorému rozumejú. Na rozdiel od ostatných, ktorí stále sľubujú zmenu, či zodpovednú zmenu, férové a hrdé Slovensko.

Koniec koncov ani vo Važci či Richnave Kotleba nepriniesol žiadne systematické riešenie do budúcna. "Len" ako prvý a okamžite zareagoval a prisľúbil "bezpečnosť". Povedal, čo v danej chvíli ľudia chceli počuť. Vďaka sociálnym sieťam sa jeho reakcia rýchlo rozptýlila po celom Slovensku. A zmobilizovala aj politikov z iných strán, ktorí navštívili Richnavu.

Iným podobným príkladom je status Mareka Beláka. Téma premnoženia a následného odstrelu problémového medveďa rezonuje v tomto roku obzvlášť aj preto, že nie raz sme na jeseň mohli sledovať video medveďov, ktorí sa priblížili k ľudským obydliam. Premnožené medvede potrebujú aj väčšie teritórium, problém je treba riešiť zodpovednejším prístupom. Ale darmo toto budeme vysvetľovať ľuďom, keď sa boja a cítia sa byť ohrození. A potrebujú riešiť situáciu už teraz.

Zdroj: Facebook

Odborník na medvede zverejnil na túto tému aj video, dočkal sa rôznych reakcií. Zjavne nie je všetko taká pravda, ako tvrdí:

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

​V uplynulom týždni Ústavný súd  pozastavil účinnosť zákazu zverejňovať volebné prieskumy 50 dní pred voľbami. Vyhovel tak návrhu prezidentky Zuzany Čaputovej, ktorá napadla predĺženie moratória zo 14 na 50 dní. Napadnutý zákon sa vzťahuje už na najbližšie parlamentné voľby, ktoré budú 29. februára 2020.

Možno, že je to priestor na to, aby ľudia pochopili, že 200 silných chlapov nie je vôbec liekom na všetky ich problémy. A tiež príležitosť zistiť, že pohľad z Bratislavy je diametrálne odlišný ako ten vo Važci či v Richnave.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.