Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Je nový rok a televízie vstupujú do novej sezóny. V ich programovej štruktúre sa objavili novinky, ktoré majú opäť prilákať divákov. Nie, nehľadajme za nimi unikáty, ktoré budú ašpirovať na Oscarov, na druhe strane kvalitne urobený seriál, súťaž či reality šou dokáže divy. Môže sa stať fenoménom, ktorý si podmaní divákov, televízii prinesie požadovanú sledovanosť a hercom popularitu. Pozrime sa na novinky, ktoré televízie uviedli v uplynulých dňoch.

Tou najvýraznejšou je nový seriál televízie JOJ -  Nový život. Ide o príbeh troch kamarátov zo školy, ktorí končia športovú kariéru a snažia sa uchytiť v reálnom živote: futbalista Pavol (Alexander Bárta), hokejista Dušan (Milo Kráľ) a futbalistka Lucia (Helena Krajčiová). Všetci traja sa v ďalšej etape svojho života stretávajú s rôznymi "nástrahami reality". Televízia hovorí o novinke ako o rodinnom seriáli, na jeho propagácii si dala záležať. A musíme povedať, že v úvode si nepočínal seriál zle, diváci si ho našli. Ak dokáže Nový život divákov  udržať pri obrazovkách, JOJ-ka môže byť len rada.

Vo všeobecnosti je dlhodobo vysielaný a sledovaný seriál drahokamom v programovej štruktúre každej televízie. V súčasnosti ten cenný drahokam vlastní Markíza, ktorá už od minulého roka počas pracovných dní vysiela Oteckov. A tí dokážu stále prilákať toľko divákov, že si seriál dokáže poradiť s nejedným večerným programom, aj keď Oteckom patrí poobedňajší vysielací čas. Markíza ho do programu zaraďuje opäť budúci týždeň.

A to je dôvod, prečo sa Nový život tak výrazne porovnáva s Oteckami. JOJ-ka môže mať iné výborné projekty (Inkognito), avšak obľúbený denný seriál jej v portfóliu chýba. A takýto úspešný úspešný projekt by sa jej zišiel ako soľ. Po prvých dňoch je skoro povedať, či seriál bude na konci sezóny úspešný alebo nie. Jediné, čo momentálne potrebuje, je nájsť a presvedčiť časť slovenských divákov, aby si ho vždy našli. Úspech seriálu vždy závisí od viacerých faktorov. Azda tým najdôležitejším je scénar a presvedčivosť hereckých výkonov. Poznáte to v praxi veľmi rýchlo. Buď sa na hercov nedá pozerať, lebo zle hrajú, alebo sú aj dobrí herci, ale nemajú čo hrať.

Inými slovami uvidíme, ako zafungovala  chémia medzi scénaristkou Danicou Hričovou (ZOO, Vlci, Divoké kone) a Petrom Kolečkom (Most, Hrobári). Ako spoločne, v relatívne krátkom čase, vedeli napísať scénar, ktorý vtiahne do deja, je dynamický, graduje, je vtipný, ale aj uveriteľný. Pretože to, že sa seriál odohráva v Trenčíne a zábery sú z Bratislavy, sú v tomto celom len nepodstatnou záležitosťou. Spojením dvoch veľkých mien akými Danica Hričová a Petr Kolečko nepochybne sú, išla JOJ-ka do rizika. Rizika, toho akú chémiu dokážu obaja namiešať nielen pre divákov, ale aj pre všetkých zúčastnených, ktorí sa na projekte Nový život podieľajú.

​Zľahka odštartovala nový rok televízia Markíza. Tá oproti JOJ-kárskej novinke nasadila reality šou Utajený šéf, ktorý si tentoraz požičala zo susedného Česka. Zdá sa, že Utajený šéf funguje bez ohľadu na to, či je zo Slovenska alebo susedného Česka.

​Druhou novinkou je ďalšia reality šou Svadba na prvý pohľad. Nie, nehľadajte za touto šou typ programu Farmár hľadá ženu. Svadba na prvý pohľad je sofistikovanejšia šou. Aj keď médiá hovoria  o kontroverznej relácii. Súvisí to s tým, že mladý pár sa pri sobáši vidí prvýkrát. Dohromady ich vyberie totiž tím odborníkov. Následne spolu prežijú dovolenku, a "reálny" manželský život. Až potom diváci zistia, či ich spojenie zafungovalo. Myšlienka, spojiť pár bez toho aby sa poznali, je odvážna. Ale dajme bokom reči o tom, či ide o podvod a či sa naozaj môže mladý pár takto zosobášiť a či o tom rodičia dopredu vedeli alebo nie. Je potrebné si uvedomiť, že ide "len" o reality šou. Ak má však Markíza v talóne príjemných protagonistov, šou môže celkom pekne fungovať. Koniec koncov videli sme to už pri jej šou Extrémne premeny, či slovenskom Utajenom šéfovi. A je potrebné priznať, že hlavní hrdinovia Gabika a a Stano pôsobia veľmi sympaticky, čo šou môže v úvode pomôcť.

Medzi novými formátmi v úvode tohto roka sa objavila aj veľkolepá šou Zem spieva. Folklórna šou už tradične patrí do programu verejnoprávnej televízie. Kvalitu Zem spieva asi netreba obzvlášť rozoberať. Pod projektom je opäť podpísaný Peter Núñez, jeho rukopis v tomto je nespochybniteľný. Iste šou priniesla nejaké tie novinky - novú porotu, predstavila aj Slovákov žijúcich v Kanade či USA. Šou štartovala slabšie v porovnaní s prechádzajúcimi časťami, ale dôvodom nemusí byť jej kvalita. Skôr  fakt, nakoľko téma folklóru dokáže "chytiť za srdce" opakovane aj divákov, ktorých folklór zaujíma iba sporadicky alebo len okrajovo. Inými slovami či formát zameraný na folklór sa nestane zaujímavou témou iba pre zainteresovaných milovníkov folklóru.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.