Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.03.2020, 12:13

Týždeň v médiách: Matovičova lekcia z politického marketingu alebo nech žije výlet do Cannes

Aj o tom, že politický líder by mal mať charizmu.

Igor Matovič pri vile Jána Počiatka v Cannes.
Zdroj: Facebook OĽaNO

Bolo to asi najdlhšie čakanie na sčítavanie výsledkov. Špeciálne pre stranu KDH a obzvlášť pre koalíciu PS-Spolu. Ešte v nedeľu ráno neboli sčítané všetky hlasovacie lístky a  PS-Spolu delilo od parlamentu niekoľko stotín percent. Spravodajské weby ťažko hľadali slová na vyjadrenie aktuálneho stavu.

Takto vyzerali ich titulky okolo deviatej ráno:

Portál SME písal o tom, že PS-Spolu nebude v parlamente.

Zdroj: SME

Aj ​Aktuality písali o tom, že PS-Spolu sú mimo parlamentu.

Zdroj: Aktuality

​Hospodárske noviny avizovali, že koalícia na čele s Trubanom a Beblavým stále nemá istý parlament.

Zdroj: Hospodárske noviny

​Nový čas písal o zázraku:

Zdroj: Nový čas

Pluska neoznamovala, pýtala sa:

Zdroj: Pluska

Topky už mali emotívny titulok:

Zdroj: Topky

Len doplňme, že lídri z koalície PS - Spolu Miroslav Beblavý a Michal Truban hovorili ešte počas noci o dvojcifernom úspechu. Nahrával im v tom najmä prvý exit poll, ktorý prezentovala televízia Markíza. V tomto prieskume to pre PS-Spolu vyzeralo celkom sľubne. Focus nameral tejto koalícii takmer 10 percent.

Zdroj: Markíza

​Teraz to vieme, PS - Spolu nie je v parlamente, pripomeňme, že do volebnej kampane podľa Transparency International Slovensko minula najviac zo všetkých strán - viac ako dva milióny eur.

Znova sa potvrdilo, že exit poll nie je reálny výsledok volieb a je to iba prieskum. Ale dokáže predvídať nejaké trendy. Minimálne ten s Igorom Matovičom. Pamätáte si ako agentúra Kantar ako prvá prišla s prieskumom, v ktorom hnutiu Igora Matoviča prognózovala nad 15 percent? Bolo to začiatkom februára a Matovič získal dokonca 16,3 percent. Vtedy bolo prekvapením, že do parlamentu by sa nedostala strana SNS a Za ľudí sa dostalo pod 10 percent. Teraz už vieme, čo bola realita.

Jasným víťazom parlamentných volieb je hnutie OĽaNO Igora Matoviča. Odborníci dnes hovoria o tom, že Matovič nám dal školenie o tom, ako má vyzerať politický marketing. Naplno sa to prejavilo, keď vycestoval do Cannes, aby natočil video o Počiatkovom majetku. Odborník na marketing Pavol Minár o Igorovi Matovičovi hovorí: "Dlho ho považovali za klauna a hlupáka, až sa kritická energia v spoločnosti nazbierala a jeho gerilový marketing začína fungovať. Zlomilo sa to výjazdom do francúzskeho Cannes k vile Jána Počiatka. Podal jasnú správu – toto je slovenský majetok, ja mu ho zoberiem a vrátim všetkým Slovákom." To, čo Matovič podľa Minára robí dobre je, že nepozná kamaráta a ide tvrdo proti korupcii u každého.

Na rozdiel od PS-Spolu. Tu Minár konštatuje, že, pri nich má problém, že nevie povedať, aký je význam značky. "Pri Obyčajných ľuďoch a nezávislých osobnostiach mi napadne protikorupčný boj, ale pri PS/Spolu mi nič nezíde na um. Veľa času stratili komunikovaním toho, že zahodili egá a idú spolu. Rozprávali veľa iba o sebe. Ja ako divák a volič som sa pýtal – čo ja z toho mám? Okrem toho, že nie sú starí politici, mám problém pomenovať, čo presne chcú, čo mi prinášajú." Minár tiež konštatuje, že pri nich chýba emócia. A politika je aj o tom, že ľudí treba strhnúť. Líder by mal mať charizmu.

Odpoveďou je aj táto fotografia:

Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.