Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Jedným z cieľov najväčšieho slovenského výskumu display reklamy zameraného na zmeranie jej vplyvu na znalosť značiek bolo zistiť, aké rôzne faktory dokážu vplývať na konečný výsledok display reklamnej kampane.

Existujú viaceré faktory, ktoré majú vplyv na budovanie znalosti značky a o mnohých z nich je možné viac či menej polemizovať. Preto sme vybrali a priblížime vám iba faktory, ktoré mali jasne preukázateľný vplyv na budovanie znalostných parametrov po agregovaní výsledkov až devätnástich kampaní rôznych značiek slovenských zadávateľov reklamy. 

Pozitívny vplyv využitia branding formátov na zvýšenie znalosti značky

Regresná priamka na obrázku nižšie vyjadruje vzťah medzi percentom výdavkov rozpočtu kampaní do branding display formátov a Brand Liftom. Agregovaný výsledok z devätnástich kampaní ukázal, že čím väčší percentuálny podiel investícií smeroval do branding formátov, tým bol výsledok Brand Liftu vyšší.

Inak povedané, display kampane značiek, ktoré obsahovali v mediálnom pláne väčší podiel branding formátov dosiahli v meraní znalosti značky lepší výsledok. Možno povedať, že práve veľkoplošná display reklama typu branding, interscroller a podobne, výraznejšie pôsobí na užívateľov z pohľadu znalosti značky.

Regresná analýza, os x – podiel investícii do Branding, os y – výsledná hodnota Brand Liftu

Zaujímavá je informácia, že do branding reklamných formátov bolo preinvestovaných až 37 percent z celkovej výšky súhrnného rozpočtu za všetky display reklamné kampane zahrnuté do výskumu.

Pozitívny vplyv lokálnych médií na zvýšenie znalosti značky

Regresná priamka na obrázku nižšie vyjadruje vzťah medzi percentom výdavkov preinvestovaných do IAB médií a Brand Liftom. Agregovaný výsledok devätnástich kampaní ukázal, že čím väčší percentuálny podiel investícií smeroval do lokálnych médií, tým bol výsledok Brand Liftu vyšší.

Inak povedané, display kampane značiek, ktoré obsahovali v mediálnom pláne väčší podiel lokálnych médií dosiahli v meraní znalosti značky lepší výsledok. Môžeme povedať, že veľkoplošná reklama umiestnená práve na týchto médiách pôsobí efektívnejšie na užívateľov z pohľadu jej vnímania a zapamätateľnosti, čo má následne vplyv na znalosť značky.

 

Prečítajte si: Ako dopadol najväčší slovenský výskum online display reklamy zameraný na znalosť značky?

Tento obsah vám prináša Research skupina IAB Slovakia, pod ktorej vedením bol výskum realizovaný.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.