Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.03.2020, 13:10

Ste elita. Choďte na juh dobre sa nažrať a vychrápať. Chudobných nechajte doma, nech tu zomierajú

To, čo spoločnosť BUBO urobila, považujem za najväčšie zlyhanie slovenskej značky v histórii.

Ste elita. Choďte na juh dobre sa nažrať a vychrápať. Chudobných  nechajte doma, nech tu zomierajú
Zdroj: archív

Zimné dovolenky a jarné prázdniny sa skončili. Do Veľkej noci je ďaleko. Cestovná kancelária však potrebuje zaplniť mŕtvy mesiac. Ako? Tak, že na prekonanie mŕtvej sezóny cynicky využije, že v marci u nás bude zabíjať nákaza: „Na Slovensku budú v marci umierať ľudia... Rada, ktorú nemôžu dať žiadni politici svojím voličom chudobným, ale ja to elite Slovenska, ktorá s Bubom cestuje, ponúknuť môžem. Teraz je ten čas. Kliknite na www.bubo.sk a vyberte si svoj zájazd. Zažijete tú najlepšiu dovolenku.”

A aká je tá najlepšia dovolenka? Tá, keď sa dobre najete a dobre vyspíte. Zatiaľ čo doma budú umierať ľudia. Takto sa prihovoril riaditeľ cestovnej kancelárie BUBO Travel MUDr. Ľuboš Fellner v marketingovej správe, v ktorej ľudí vyzýval využiť služby BUBO na kúpu zájazdu na juh, kde sa údajne zachránia pred smrtiacou nákazou.

​Útek pred smrťou sa stáva predajným argumentom pre kúpu zájazdu. Smrť nech si nájde chudobných a elita nech sa dobre nažerie a vychrápe niekde na juhu Zemegule. Takto vyzerajú dnes ľudské hodnoty? Byť elitou, nažratý a váľať sa niekde na juhu? Toto je svet podľa BUBA a Fellnera?

Žijeme vo svete, ktorý nie je v poriadku. Preto sa stále viac značiek snaží robiť okrem biznisu aj niečo pre nás všetkých – aj za cenu, že to priamo ohrozí ich príjmy. Preto napríklad letecké spoločnosti vyzývajú ľudí k obmedzovaniu lietania, automobilové značky ku zdieľaniu áut, outdoorové značky nabádajú, aby si cestovatelia kupovali niečo nové, až keď to budú naozaj nevyhnutne potrebovať. Lebo náš spoločný svet je v ohrození – aj preto, že rôzni elitári ho sebecky spľundrovali. Toto je dnešný trend. BUBO sa však správa ako cynické ranokapitalistické neľútostné firmy zo začiatku 19. storočia, ktorým ide iba o zisk – aj za cenu, že chudobní budú umierať, lebo jednoducho majú smolu, že nie sú elitou, ktorá cestuje s BUBOM.

Táto marketingová aktivita celkom prirodzene spustila kontroverziu. Na ňu reagoval MUDr. Fellner v následnom videu nazvanom „Ako som to myslel.“ Iba v ňom dokazuje, že si vôbec neuvedomuje (respektíve vôbec nechce pripustiť), že to, čo urobil, je ľudsky nechutné. Zrazu mení tému a hovorí, že COVID-19 je neškodný. Ak je to tak, prečo je v karanténe celé Taliansko? Prečo len deň predtým Fellner povedal, že „v marci budú u nás umierať ľudia“? Prečo vo svojej marketingovej výzve predával zájazdy od BUBO ako záchranu pre nákazou, ktorá je taká neškodná? Prečo musí povedať „mladým užívateľom Facebooku,“ že oni nezomrú? Lebo starí ľudia môžu zomrieť?

A prečo sa vôbec na záver potreboval pochváliť, že precestoval všetky krajiny sveta a že to sa nepodarilo nikomu ani v Čechách? No a čo, keď bol všade a všetko videl? Načo bol úplne všade, keď z neho ani celý prechodený svet nedokázal urobiť človeka? Naozaj si Fellner neuvedomuje, ako veľmi neľudsky sa správa?

To, čo spoločnosť BUBO urobila, považujem za najväčšie zlyhanie slovenskej značky v histórii. Je to cynické, sociopatické, neľudské a neskutočne hlúpe. Ak by toto urobila nejaká svetová značka, jednoducho by skončila. Ľudia  by ju začali bojkotovať a jej akcie by prerazili dno.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.