Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Riaditeľ WHO už istý čas hovorí o tom, že si krajiny majú pripraviť dlhodobé plány na zvládanie situácií, ktoré priniesla a prinesie pandémia. Toto nebude trvať týždeň či mesiac, následne nenastane náhle zapnutie života, takého ako sme mali predtým.

Kríza urýchľuje procesy

Oveľa múdrejší ľudia ako ja hovoria, že ak je na niečo kríza dobrá (okrem zastavenia sa, nádychu a uvažovaní o hodnotách, zmysle života a podobne), tak je to najmä katalyzátor procesov. Platilo v obchodoch čoraz viac ľudí bezkontaktne? Áno - teraz nastal skok a platí ich tak ešte viac. Rástol nákup v e-shopoch? Áno - a teraz skočil hore. Vyrábali firmy užitočné produkty? Aj áno - teraz sa mnohé museli preorientovať na to, čo je hodnotnejšie (napríklad na dezinfekciu kľučiek namiesto vodky). Pomáhali firmy ľuďom v núdzi? Jasné - tie najväčšie majú vlastné nadácie, teraz pomáhajú ešte viac.

Skočili sme v čase, priatelia. Roky sme tu akademicky diskutovali o spoločenskej zodpovednosti firiem, o tom, že produkty služby majú zlepšovať kvalitu života tým, pre ktorých sú určené, a že tá sila skrytá v budgetoch, médiách a talente ľudí, ktorí sa marketingu a komunikácii venujú, by sa mala využiť na dobro. Hop, a je to tu. Pandémia vyplavila to najlepšie z tých najlepších. Manažéri úspešných firiem pomáhajú ostatným firmám, zdravotníkom, štátu, banky prerábajú finančné produkty a tak ďalej, veď to sledujete všetci denne.

Žiadny extrém nie je dobrý

Ani toto nie je žiadna novinka. Dnes platí, že totálne vypnúť všetko, ekonomiku, komunikáciu a pod. je rovnaký nezmysel ako sa tváriť, že sa nič nestalo a ideme veselo ďalej. Mám pocit, že hovorím samozrejmosti keď opakujem, že aj počas pandémie platí v zásade to, čo počas iného obdobia. Firmy by mali komunikovať zodpovedne a k veci v snahe zlepšiť život svojich zákazníkov. Ideálne je, ak riešia témy súviasiace s predmetom ich činnosti a komunikujú užitočný obsah. V čom je toto obdobie iné, že sú ľudia viac citliví na nevhodný obsah a prísnejší v jeho posudzovaní - toto je taktiež skok v scitlivení spoločnosti a jej vnímania. Zároveň však aj pozitívne emócie - aj tie, ktoré im vyvolajú firmy či inštitúcie - sú silnejšie.

Tí čo sa adaptujú, prežijú

Milióny rokov toto pravidlo potvrdzuje evolúcia. Firmy, ale aj veľká časť spoločnosti sa rýchlo adaptovala na nové podmienky. Dnes reštaurácie robia donášky, taxikári vozia jedlo, homeoffice je zrazu v pohode - dokonca často efektívnejší ako práca v kanceláriách. Nepoviem nič nové ak napíšem, že prežijú (a budú prosperovať) tí, ktorí sú prispôsobiví, inovatívni a flexibilní - tak ako aj vždy doteraz. Áno, niekedy ide vývoj pomalšie, a možno je to aj komfortnejšie. V tých dňoch však zažívame zmenu paradigmy. Tak si nenechajme zatemniť mozog, otvorme oči, rozkukajme sa, zorientujme v nových podmienkach a poďme ďalej. Dobre bude.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.