Bigstock
StoryEditor

Marketing v športe bez športu? Pridajte e-čko!

Najväčšie turnaje v e-sportoch už dávno prekonávajú v počte divákov napríklad finále bojov o Stanley Cup v NHL.

V tomto článku pôjdeme tak trochu proti trendu. Je totiž moderné odvšadiaľ e-čka odstraňovať - najmä v potravinách je ich prítomnosť čoraz menej žiaduca. Značky sa zaväzujú, že ich produkt je 100 percent bez nich a za to ich treba pochváliť. Dnes si však povieme o odvetví, kde je aktuálne jedno e-čko dobré pridať a problém bude (takmer) vyriešený.

Reč bude o športe. V aktuálnej situácii je ho ako šafranu - len sa pozrite na ľubovoľný športový portál či livescore. Takmer všetko je zrušené. Ostáva hádam iba stolný tenis a bieloruská liga. Trpia všetci - fanúšikovia, hráči, kluby aj ligy. A predovšetkým sponzori. Ako z toho von?

Čo ak by som vám povedal, že existuje odvetvie športu, ktoré až tak neutrpelo súčasnou pandémiou, a naopak ho sleduje ešte viac divákov ako bežne? Že sa k nemu uchyľujú futbalisti či piloti Formuly 1 a ďalšie hviezdy?

Ako ste sa už mohli dovtípiť, reč je o e-sporte. Hranie hier je totiž jedna z najlepších aktivít na odreagovanie sa, najmä dnes, keď povinnosť velí zostať doma. K tejto kedysi opovrhovanej zábavke, z ktorej sa čoskoro stane disciplína olympiády, sa uchyľuje čoraz viac ľudí.

Súvis s marketingom je zrejmý. Ako som spomínal, na virtuálne ihriská či okruhy totiž prešli mnohí "ozajstní" športovci a lákajú tak k sledovaniu svojich počinov tisíce ľudí, ktorí za normálnych okolností o e-sport nezavadia. Zajtra z nich môžu byť noví, zanietení diváci.

Medzi úspešné príklady môžeme zaradiť virtuálnu Veľkú cenu Bahrajnu Formuly 1, ktorá má aktuálne cez 1,5-milióna videní na YouTube. Zapojili sa do nej skutoční piloti F1, ale aj ich “virtuálni” kolegovia z e-sportovej scény. Ďalší podnik virtuálneho seriálu, Veľká cena Austrálie, zaznamenala takmer 200-tisíc divákov živého prenosu na YouTube.

Podobne zafungovala aj zámorská séria IndyCar, ktorá taktiež začala “nahrádzať” zrušené či odložené preteky tými virtuálnymi. Ich snaženie však ide o čosi ďalej - jeden z hlavných televíznych hráčov v USA, televízia NBC, bude tieto preteky vysielať na svojom športovom kanáli, čo sa bezpochyby postará o ďalšiu popularizáciu e-sportov.

Tento fenomén sa týka aj iných športov – jedno z najväčších športových médií ESPN aktuálne vysiela turnaj tímov v hre NBA 2K20, kde vždy jeden reálny hráč reprezentuje svoj skutočný tím. V turnaji sa ukázali aj veľké hviezdy basketbalu ako Kevin Durant, Trae Young či Devin Booker.

Môžeme teda hovoriť o tom, že e-sportová scéna aktuálne získava na počte divákov a popularita opäť rastie. Pre kontext je dobré vedieť, že najväčšie turnaje v e-sportoch už dávno prekonávajú v počte divákov napríklad finále bojov o Stanley Cup v NHL či ďalšie oveľa tradičnejšie športové disciplíny.

Pre odvážne značky sa tak otvára príležitosť ukázať sa zaujímavému, (nielen) mladému publiku a rozšíriť svoje media-mixy. Možností je veľa - od sponzoringu ligy či turnaja, cez vlastný tím až po product placement. A netreba sa obávať toho, ako veľmi vaša značka súvisí s gamingom ako takým - podarilo sa to Pringles či DHL, môže sa to podariť aj vám.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 16:40