archív
StoryEditor

Je správny čas investovať do značky?

Inšpirujte sa investíciami, finančnými trhmi, históriou a odborníkmi na investovanie.

Značka je hodnota.

Nie je to v žiadnom prípade len logo alebo iba kampaň.

Hodnota je vyjadrením všetkých aktivít, ktoré vaša spoločnosť vytvára a marketing sa na nej podieľa nielen komunikáciou, ale aj distribúciou, stratégiou, taktikou, cenotvorbou, propozíciami, kreativitou, komunikáciou, budovaním a posilňovaním vzťahov s klientami, trhom, ale aj zamestnancami. A keďže je značka hodnota, správa sa počas recesie ako akciové trhy. Silné značky majú prepad, slabé značky veľký prepad, ešte slabšie zanikajú.

Logicky.

Ak ste neinvestovali do značky, ale iba do jednej jej časti - komunikácie - a aj to len do povrchných vecí a cool, pekných kampaní, ktoré nemali vplyv na budovanie hodnoty značky alebo len do komunikácie ceny, Váš prepad je väčší, ako pri tých, kde šikovní marketéri do značky investovali celkovo a finanční riaditelia im to dovolili.

Aké je odporúčanie skúsených finančníkov v čase krízy? Investovať. Logicky.

Ale neočakávajte okamžitú návratnosť. Značka nie je špekulatívna investícia. Značka je dlhodobá, celoživotná investícia. Logicky.

Ak vám to možnosti poskytujú, investujte do značky teraz. Nie preto, aby ste teraz zarobili. Ale preto, aby ste zarobili, keď toto obdobie prejde, keď sa trh začne vzmáhať. Vaša značka porastie rýchlejšie ako ostatné. Vaša hodnota porastie rýchlejšie ako tých, ktorí začnú komunikovať neskôr. O to viac, že reklamný trh sa v roku 2021 prepadne.

Firmy budú opatrné v investovaní do médií. Porastú tie, ktoré budú vedieť, čo majú robiť, ktoré investujú premyslene. Logicky.

Ak bude jasné ako bude vyzerať svet po, začne sa riešiť stratégia na 2021.

Nie teraz.

Lebo strednodobá a dlhodobá stratégia sa stavia na premenných, ktoré poznáte alebo viete odhadnúť. Mark Ritson má v tomto pravdu, ak hovorí, že žijeme dobu taktiky, alebo krátkodobej stratégie.

Odporúčanie Generations, ako seriózneho partnera pre CEO, členov manažmentu a marketérov je nasledovné - ak vám to budget umožňuje, investujte. Rozumne.

Ak v peniazoch hľadáte seriózneho partnera, ktorý sa vyzná vo finančných trhoch, rovnakého si hľadajte aj v marketingu a budovaní značky. Nedávajte veci zadarmo, ani sa nesnažte tlačiť na pílu a komunikovať veci iba okolo Covid-19. Pozrite sa na svoj produkt, službu a značku. A hľadajte cestu von.

Je to tenká čiara. Môžete nahnevať podráždených a senzitívnejších ľudí, ale môžete aj veľa získať.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 03:33